Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

بهبود نسبی در تعداد معاملات مسکن کلگری در ماه می ۲۰۲۰

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

تعداد معاملات در ماه می هم نسبت به سال قبل کاهش داشت ولی از ماه آپریل با تنها ۶۰۰ معامله با رشد ۸۰٪ به ۱۰۸۰ واحد خانه فروش رفته رسید. البته این تعداد همچنان ۴۴٪ کمتر از ماه می سال ۲۰۱۹ است.

اقتصاددان ارشد انجمن مشاوران املاک کلگری: “بهبود اوضاع و کاهش محدودیت‌ها در مورد شیوع ویروس کرونا تعداد بیشتری از خریدارن و فروشندگان را در ماه می به بازار برگرداند. هر چند همچنان اوضاع از بازار معمول فاصله زیادی دارد.
فعالیت بازار در بخش خانه‌های ارزان‌تر بیشتر است و به همین دلیل روند قیمت‌ها هم برای بازه‌های متفاوت قیمتی رفتار متفاوتی خواهد داشت.”

تعداد معاملات برای همه بازه‌های قیمتی نسبت به سال قبل کمتر شده است اما بیشتر معاملات برای خانه‌های زیر ۵۰۰ هزار دلار انجام شده است.

شاخص قسمت‌ها نسبت به سال قبل ۲٪ و نسبت به ماه قبل ۰.۴٪ کاهش نشان می‌دهد. البته جای تعجب هم ندارد چون افت تقاضا از افت در عرضه خانه بیشتر بوده است.

خیلی از شغل‌ها با کاهش محدودیت‌ها دوباره فعال می‌شوند اما نگرانی اصلی شغل‌های از دست رفته در صنعت انرژی است، که با درآمد زیادی بودند و بازار ‌خانه‌های گران‌تر را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خانه‌های مستقل

در همه شهر با افت تعداد معاملات روبرو بودیم ولی در غرب شهر این افت بیشتر بود عمدتا به دلیل گران‌تر بودن قیمت خانه‌ها.
شاخص قیمت‌ها حدود ۲٪ کمتر از سال قبل است.

آپارتمان‌ها

تعداد معاملات برای آپارتمان‌ها ۶۰٪ کمتر از سال قبل بود و بیش از ۲٪ شاخص قیمت‌ها کمتر از سال پیش. اکثر معاملات هم برای آپارتمان‌های زیر ۲۰۰ هزار دلار بود.

خانه‌های متصل

تعداد معاملات برای این نوع از خانه هم ۳۵٪ کمتر از سال قبل بود.
شاخص قیمت‌ها نسبت به سال قبل حدود ۱٪ افت داشته است.