Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

MEC و Lululemon هم به کمپین تحریم فیسبوک پیوستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپینی جدید در مخالفت با نژادپرستی و نفرت‌پراکنی اینترنتی، نام‌های بزرگ صنعت تبلیغات آنلاین مثل فیسبوک، اینستاگرام، و توییتر را هدف قرار داده است.

نام این کمپین Stop Hate for Profit است و از کمپانی‌ها می‌خواهد تبلیغات خود در فیسبوک را برای ۱ ماه متوقف کنند تا مدیرانش راهی برای توقف نفرت‌پراکنی در پلتفرم خود بیابند.

در وبسایت این گروه می‌خوانیم: «ما از کمپانی‌ها می‌خواهیم که جلوی نفرت‌پراکنی و نشر اطلاعات غلط بایستند و موقتا تبلیغات خود در فیسبوک و اینستاگرام را متوقف کنند تا مارک زاکربرگ (موسس فیسبوک) مجبور به پاسخگویی درباره تاثیرات منفی فیسبوک بر جامعه شود.»

این کمپین از ۱۷ ژوئن شروع شده و نام‌های بزرگی مثل MEC و Lululemon از کانادا، کوکا-کولا، Patagonia و Arc’teryx از امریکا در آن حضور دارند. تا لحظه نگارش این خبر ۹۳ کمپانی به کمپین پیوسته‌اند.

طبق گزارش بلومبرگ از شروع این کمپین سهام فیسبوک ۸.۳٪ و ثروت مارک زاکربرگ ۷ میلیارد دلار کاهش یافته است. به خصوص از وقتی که یکی از بزرگترین بنگاه‌های تبلیغاتی دنیا، Unilever نیز به این کمپین پیوست.

حتی کمپانی‌های بزرگ دیگری مثل Verizon و Hershey هم تبلیغات آنلاین خود در پلتفرم‌های زاکربرگ را متوقف کرده‌اند. کوکا-کولا یک گام جلوتر رفته و تبلیغاتش در همه شبکه‌های اجتماعی را تا ۳۰ روز به تعلیق در آورده است.

مارک زاکربرگ هم مثل همیشه قول داده که گوش شنوایی خواهد داشت و مشکلات مربوط به نشر اطلاعات غلط و نفرت‌پراکنی نژادی را برطرف خواهد کرد.

کمپین Stop Hate for Profit توسط گروه ADL شروع شد که سابقه‌اش به ۱۹۱۳ برمی‌گردد و از قدیم به حمایت از اقلیت‌ها، ادیان کم‌پیرو، و گروه‌های آسیب‌پذیر پرداخته است.

منبع: Daily Hive