Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

حزب NDP خواستار بازگشت ممنوعیت فروش صندلی‌های ردیف میانی پروازها شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از تاریخ 1 جولای شرکت‌های هواپیمایی WestJet و Air Canada اقدام به برداشتن ممنوعیت فروش صندلی‌های ردیف میانی پروازهای خود کردند. حزب NDP معتقد است چنین تصمیمی به معنای ترجیح منافع مالی به سلامت مسافران است.

نیکی اشتون منتقد بخش حمل‌ونقل حزب NDP در بیانیه‌ای نوشت: شرکت‌های هواپیمایی پیش از این از بازگرداندن مبالغ پرداختی پروازهای لغو شده به مسافران امتناع کرده بودند و حال با برداشتن محدودیت‌های فاصله فیزیکی در پروازها و قرار دادن مسافران در کنار یکدیگر به طور کامل توصیه‌های بهداشت عمومی را زیر پا گذاشته‌اند.

اعضای NDP با استناد به گفته‌های پیشین مقامات بهداشتی درباره بی‌تاثیر بودن پوشیدن ماسک‌ در صورت عدم رعایت فاصله فیزیکی خواستار بازگشت این محدودیت در پروازهای هوایی هستند. بعلاوه به عقیده آن‌ها اندازه‌گیری دمای بدن مسافران نمی‌تواند روشی کارآمد برای شناسایی مسافران بیمار باشد.

حزب NDP برداشتن این محدودیت توسط شرکت‌های هواپیمایی را اشتباهی بزرگ توصیف کرده که ممکن است تمام فداکاری‌‎ها و زحمات انجام شده توسط کارکنان بهداشتی و شهروندان را به هدر دهد.

اوایل هفته گذشته مسئولان بهداشتی بریتیش‌کلمبیا نیز درباره آنچه کاهش محدودیت‌های فاصله فیزیکی عنوان خوانده بودند، ابراز نگرانی کرده و خواستار اعمال سختگیری‌های بیشتر از سوی وزارت بهداشت فدرال شدند.

منبع: Daily Hive