Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آمار کووید-۱۹ در بین جوان‌های آلبرتا بالا رفته است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا گزارشی جدید درباره مبتلایان به کووید-۱۹ در این استان منتشر کرده است.

مدیر کل بهداشت آلبرتا، دکتر دینا هین‌شاو می‌گوید که در ۲۴ ساعت اخیر ۶۴ بیمار جدید پیدا شده که آمار کل مبتلایان استان را به ۸,۲۰۲ نفر می‌رساند. از این بین، ۵۴۲ نفر هنوز درگیر بیماری‌اند.

هین‌شاو می‌گوید که ۴۴ نفر در بیمارستان‌ها بستری‌اند و در ۲۴ ساعت اخیر ۱ نفر جان خود را از دست داده که قربانیان آلبرتا را به ۱۵۵ نفر می‌رساند.

به گفتهٔ او هر چند بیشتر فعالیت‌ها، بیزینس‌ها، و رستوران‌ها در قالب استراتژی جدید آلبرتا بازگشایی شده‌اند اما خطر کروناویروس هنوز آن بیرون وجود دارد و بازگشایی اقتصاد نباید باعث بی‌خیالی مردم شود.

«در تمام تابستان و نیز پاییز این ویروس با ما خواهد بود و تقریبا مطمئنیم که تا اوایل سال بعد نیز کووید-۱۹ وجود خواهد داشت.»

او می‌گوید که متاسفانه آمار ابتلا در بین نسل هزاره (Millennials) نیز بالا رفته است: «در آلبرتا مبتلایان از همه گروه‌های سنی هستند، اما مشخصا افزایشی چشمگیر در گروه ۲۰ تا ۳۹ سال داشته‌ایم.»

«در ماه گذشته، ما میهمانی‌ها، مراسم خاکسپاری، جشن تولد‌ها، و دیگر فعالیت‌های گروهی را داشته‌ایم که باعث ابتلای ده‌ها نفر شده‌اند. خبر خوب این است که ما بی‌دفاع نیستیم. خودمان تعیین می‌کنیم که سال ۲۰۲۰ چگونه باشد.»

«هر انتظاری که از امسال داشته باشیم، چه بازگشایی مدارس باشد، چه حضور در رستوران مورد علاقه، یا بازدید دوستان و فامیل‌های قدیمی، قدرت انجام آن را خواهیم داشت.»

فقط مسئله این است که باید این کارها را در کمال ایمنی انجام دهیم.

منبع: Daily Hive