Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

اپلیکیشن COVID Alert به کنترل شیوع کروناویروس کمک می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در پاسخ به انتقادات درباره اینکه اپ COVID Alert فقط روی تلفن‌های هوشمند جدیدتر کار می‌کند، دکتر تریسا تام، گفته که این اپ فقط یکی از چند ابزار مبارزه با کروناویروس است و مسئولین خودشان را محدود به یک ابزار نمی‌کنند.

اپ مذکور که هفته پیش رونمایی شد به کاربران اطلاع می‌دهد که تلفن آنها اخیرا در مجاورت تلفن افراد مبتلا به کووید-۱۹ قرار داشته یا نه. اما این اپ فقط روی تلفن‌های ۵ سال اخیر کار می‌کند زیرا به سیستم‌عامل‌های نسبتا جدید نیاز دارد.

منتقدین می‌گویند که با این اپ، افراد فقیر و مُسن، که معمولا تلفن‌های قدیمی‌تری دارند، همچنان بیشتر از بقیه در معرض کووید-۱۹ قرار می‌گیرند. دکتر تام هم می‌گوید که انتقادات را شنیده و آنها را درک می‌کند، اما از ابتدا هم قرار نبوده که این اپ راهکاری جامع برای حل مشکل کووید-۱۹ باشد.

او در پاسخ به خبرنگاران گفته: «پوشش این اپ شاید آنقدرها کامل نباشد. اما برای مثال، اگر شما در آستانه ورود به یک محل عمومی، کلوپ شبانه و محل‌های دیگری باشید که همیشه عده‌ای از حضار غریبه‌اند، آن وقت COVID Alert می‌تواند شما را از مجاورت با افراد پرخطر در امان نگه دارد.»

جوان‌ترها که معمولا تلفن‌های به روز تری دارند، هدف اصلی این اپلیکیشنند و مقامات بهداشتی می‌خواهند روند رو به رشد بیماری در بین این قشر جامعه را متوقف کنند.

دکتر تام می‌گوید: «با وجود پوشش ناقص، به هر صورت باید کار را از جایی شروع می‌کردیم.»

تا دوشنبه صبح این اپ ۱.۳ میلیون بار دانلود شده است. اما آمار آلرت‌هایی که برای کاربران ارسال شده، مشخص نیست.

دکتر تام بر این نظر است که مسئولین باید از هر ابزاری برای کنترل و مبارزه با این پَندمی استفاده کنند، حتی اگر آن‌ها بی عیب نباشند. اما همزمان «برای اقشاری که ارتباط با آنها سخت است و به روز نیستند، هنوز وظیفه ردگیری مبتلایان و کنترل شیوع، بر عهده اداره بهداشت است… و این وظیفه را بسیار جدی می‌گیریم.»

منبع: Global News