Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

پکیج تست کرونا در تمام Shoppers Drug Martsهای آلبرتا عرضه می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

انجام تست کرونا توسط افراد بدون علامت در استان آلبرتا افزایش شدیدی نشان می‌دهد. به دنبال موفقیت برنامه‌ی آزمایشی‌ای که در تعداد معدودی از داروخانه‌های کلگری و ادمونتون اجرا شد، مقامات استان آلبرتا اعلام کردند، این برنامه در تمام بازارهای دارویی و داروخانه‌های متعلق به Loblaw نیز به اجرا در خواهد آمد.

بر اساس گزارش منتشر شده، در حال حاضر 50 داروخانه از Shoppers Drug Marts  و Loblaw به عرضه‌ی پکیج تست کرونا ویروس می‌پردازند و به نظر می‌رسد که تا تاریخ 1 سپتامبر تمام 234 داروخانه‌ی این شرکت به این پکیج مجهز شوند. وزیر بهداشت، Tyler Shandro، در این گزارش عنوان کرد:
” از ابتدای این پاندمی آلبرتا یکی از پیشگامان در انجام تست کرونا بوده. ما همواره دیدی مثبت نسبت به انجام این آزمایش‌ها در کشور داشتیم و من بسیار خرسندم که با همکاری Shoppers Drug Marts  می‌توانیم ظرفیت خود را در انجام این هدف افزایش دهیم.”

با توجه به بازگشایی مدارس در ماه سپتامبر، معلمان آلبرتا موظف خواهند بود تا چند هفته پیش از اولین روز مدرسه آزمایش بدهند. به همین دلیل هم از ساکنین آلبرتا که فاقد علامت هستند درخواست می‌شود چنانچه مایل به انجام تست هستند، آن را به نزدیکی‌های 1 سپتامبر و شروع سال تحصیلی موکول نکنند.

همه‌ی این تست‌ها دارای انواع مختلفی از نمونه برداری از گلو هستند. با وجود این که در مدت انجام برنامه‌ی آزمایشی به منظور جلوگیری از ازدحام جمعیت لیست مکان‌های انجام تست منتشر نشده بود، امّا هم‌اکنون لیست این مکان‌ها آماده و در وب‌سایت شرکت Blue Cross’  ِ آلبرتا قابل دسترسی است. دکتر دیناهینشاو ، رئیس سازمان بهداشت آلبرتا در این گزارش عنوان کرد:

” آزمایش دادن ابزار قدرتمندی در پیشگیری از انتشار COVID-19  و محافظت مردم در برابر این بیماری است، بهبود تسهیلات و فراهم‌آوردن ظرفیت بالاتر برای آزمایش باعث می‌شود جمعیت بیشتری از ساکنان آلبرتا از جمله معملمان و کارکنان مدارس به این امکانات دست یابند. این امر شرط ورود به مدارس بوده و در طول سال تحصیلی نیز برقرار خواهد بود.

استان آلبرتا عموم مردم را به انجام آزمایش (به محض بازگشایی مدارس) تشویق می‌کند، به ویژه تحت شرایط زیر:

  • قبل یا بعد از ملاقات با افراد دارای ریسک بالاتر از نظر عواقب پزشکی ( به عنوان مثال افراد بالای 65 سال یا افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای).
  • قبل یا بعد از مسافرت‌های بین‌المللی یا شرکت و یا میزبانی رویدادهایی که در میان بازدیدکنندگان آن مسافرانی حاضر هستند.
  • قبل یا بعد از شرکت در فعالیت‌ها یا رویدادهایی که ریسک بالاتری از نظر مواجهه با ویروس دارند ( مثل تجمعات عظیم که در آنها امکان رعایت فاصله‌ی اجتماعی وجود ندارد).
  • برای کادر درمان که به طور منظم با مردم سروکار دارند، به ویژه آنهایی که ریسک بالاتری از نظر عواقب ابتلا به بیماری دارند.

مردم برای گرفتن وقت می‌توانند با داروخانه‌های مربوطه تماس بگیرند.

همچون گذشته از تمام ساکنان آلبرتا خواهشمندیم که اصول سلامت عمومی را رعایت فرمایند (از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت دست، پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی و در نهایت استراحت در منزل در صورت احساس هرگونه کسالت).

منبع: Daily Hive