Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

ادمونتون همچنان پیشتاز مبتلایان به کروناویروس در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت، روز دوشنبه گفت: ادمونتون همچنان بیشترین تعداد موارد فعال کروناویروس را نسبت به سایر مناطق آلبرتا دارد.

سازمان بهداشت استان در طی سه روز آخر این هفته 258 مورد جدید کروناویروس را در منطقه ثبت کرد، که باعث شد آمار کل موارد فعال مبتلا به این ویروس در استان را به 1,172 نفر برساند. آمار مبتلایان جدید در آخر این هفته به این ترتیب گزارش شد: 83 مورد روز جمعه، 106 مورد روز شنبه و 69 مورد در روز یکشنبه.

بیشترین تعداد موارد مبتلا در منطقه ادمونتون هستند که طبق گزارش 631 مورد فعال اعلام شد و همچنین دو مورد جدید مرگ بر اثر کووید19 در آخرهفته گزارش شد که هر دوی آنها ساکن منطقه Good Samaritan Southgate Care Centre در ادمونتون بودند.

دکتر هینشاو گفت: با همه کسانی که عزیزانشان را در این پاندمی از دست دادند ابراز همدردی میکنم.  تعداد زیادی از موارد جدید مشاهده شده در ادمونتون مربوط به دورهمی‌های اجتماعی است. هر چند دورهم بودن و حضور در اجتماع برای سلامت ذهن و روان ما بسیار مهم است اما سعی کنید هنگام ملاقات با دوستان و نزدیکان تان بسیار مراقب باشید و پروتکل های ایمنی را رعایت کنید.

او اضافه کرد: کوچکترین غفلت از سوی ما برای این ویروس کافی‌ست تا از فرصت استفاده کند و ما را آلوده کند.

در ادامه توصیه کرد که با دوستان و نزدیکان بیرون از خانه ملاقات کنید و سعی کنید از اشتراک غذا با هم خودداری کنید و مدام دست های خود را بشویید. همچنین تاکید کرد که با تمام کسانی که در مهمانی هستند در روزهای بعد ارتباط تلفنی داشته باشید تا از وضعیت سلامت آنها مطمن باشید که نگران وضعیت خودتان هم نباشید.

همچنین از خانواده هایی که فرزندان شان در آستانه بازگشت به مدرسه هستند درخواست کرد که مراقب رابطه فرزندان با پدربزرگ و مادربزرگ شان باشند که خیلی به آنها نزدیک نشوند. اگرچه بچه ها معمولا هنگام ابتلا به کروناویروس علام خفیف از خود نشان میدهند اما باز هم میتوانند آن را به نزدیکان خود بخصوص کسانی که آسیب پذیرتر هسنتد انتقال دهند.

او گفت: هر چند شاید تحمل این شرایط کمی سخت باشد اما این اصول برای گذشتن از این مرحله و مقابله با کروناویروس ضروری است.

همچنین از قشر جوان درخواست کرد تا نتایج و عواقب احتمالی ارتباط با گروه های مختلف دوستان را در این بازه زمانی درک کنند.

دکتر هینشاو گفت: برای محافظت از خودمان و دیگران باید دایره دوستان مان را کوچک کنیم. همه ما مسئول محافظت از همدیگر از هستیم.

منبع: Daily Hive