Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

در صورت وجود مورد مبتلا به کروناویروس در کلاس درس فرزندتان چکار باید کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فصل بازگشت به مدرسه در سال 2020 ، هیجان و استرس قبل از سپتامبر را برای والدین و بچه‌ها بیشتر از همیشه کرد چرا که همگی در حال آماده شدن برای بازگشت به مدرسه در جریان یک پاندمی جهانی هستند.

در این میان یک سوال ممکن است برای همه مطرح شود، این که اگر دانش‌آموزی در مدرسه با کسی که تست کروناویروسش مثبت بود، تماس داشت چکار باید بکند. پزشک ارشد آلبرتا در آخرین جلسه مطبوعاتی خود در روز پنج شنبه چند استراتژی مفید ارائه داد.

دکتر هینشاو گفت: اگر تست کووید19 برای دانش آموزی در یک کلاس مثبت شد، هر دانش آموزی که با او در تماس بود باید 14 روز در خانه بماند. اما این که خانواده ها چطور آن دوره نهفتگی احتمالی بیماری در فرزندشان را سپری کنند  کاملا به سن و سال دانش آموز بستگی دارد.

برای مثال نوجوانان دبیرستانی به احتمال زیاد میتوانند خودشان را در قرنطینه و دور از خانواده نگه دارند و مراقب خورد و خوراک روزانه و بهداشت خود باشند. در این موارد دیگر افراد خانواده نیازی به قرنطینه خود ندارند و می‌توانند به زندگی عادی خود ادامه دهند.

او این پروسه را به یک مسابقه دو امدادی تشبیه کرد و ویروس را باتون معرفی کرد و گفت اگر دونده اول(فرد مبتلا به کروناویروس) باتون را به دونده دوم(دوستان و نزدیکان) ندهد، دونده دوم نمی‌تواند آن را به سومی بدهد. و توضیح داد که به همین خاطر اعضای خانواده که خودشان را دور از فرزندشان در قرنطینه نگه داشتند، نیازی به قرنطینه خودشان ندارند.

اما اگر کسی که در معرض ابتلا به کروناویروس در مدرسه است بچه‌های زیر 12 باشند، سناریو متفاوت خواهد بود. بچه‌های کوچکتر برای مراقبت از خودشان نیاز به کمک و همراهی والدین دارند و نمی‌توانند 14 روز دور از والدین در قرنطینه باشند.

برای این گروه، هینشاو به والدین توصیه کرد یک نفر را برای نگهداری از بچه انتخاب کنند و دیگران طی 14 روز قرنطینه باید خودشان را از آن دو نفر دور نگه دارند.

پاییز امسال تغییراتی در بیمه استخدام کانادا اعمال خواهد شد که شامل مقرراتی برای کارمندانی است که باید در خانه بمانند و از فرزند آلوده به کووید19 یا قرنطینه مراقبت کنند. این قانون به والدینی که در خانه هستند کمک میکند که طی 14 روز قرنطینه هم درآمد داشته باشند.

هینشاو در مورد اینکه اگر بیمه استخدام درآمد کافی برای مخارج کارمندان را تامین نکرد و یا این که اگر در خانه‌ای فضای کافی برای رعایت فاصله فیزیکی وجود نداشت چکار باید بکنند، صحبتی نکرد.

منبع: Daily Hive