Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

ترامپ ادعا میکند کانادا خواهان گشودن مرزهای زمینی ایالات متحده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در همان روزی که کانادا اعلام کرد به دلیل پاندمی کووید19، بستن مرزهای ایالات متحده را بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد داد، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ ادعا کرد که کانادا خواهان بازگشایی مرزها است.

ترامپ در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد که در حال مذاکره با کانادا برای انتخاب یک روز مناسب جهت بازگشایی مرزهای زمینی است. او گفت:” ما در حال بررسی مرز کانادا هستیم، چرا که کانادا مایل به بازگشایی آن است ولی ما می‌خواهیم در وضعیت بهتری این کار را کنیم.”

این در حالی است که تا کنون هیچ مقام کانادایی اعلام نکرد که این کشور در پی باز کردن مرزها است و همچنین وزیر ایمنی عمومی کانادا، Bill Blair صبح همان روز جمعه اعلام کرده بود که حداقل تا 21 اکتبر مرزها بسته باقی خواهند ماند. ما محدودیت‌های مسافرت غیرضروری به ایالات متحده را تا 21 اکتبر تمدید خواهیم کرد و بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت برای حفظ سلامت شهروندان عمل خواهیم کرد.

طولانی ترین مرز بین المللی جهان در ماه مارچ به دلیل پاندمی کروناویروس در امریکای شمالی بسته شد و عبور و مرور زمینی متوقف شد. طبق گزارش مرکز کروناویروس در دانشگاه Johns Hopkins، ایالات متحده بیش از 6.7 میلیون مورد مبتلا به کروناویروس را تایید کرده است، عددی که بیشتر از تمام کشورهای جهان است.

منبع: Daily Hive