Wednesday, April 24, 2024
11.2 C
Calgary

تایید اولین مورد کرونای جهش‌یافتهٔ انگلیسی در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولین بهداشتی بریتیش کلمبیا می‌گویند که اولین بیمار مبتلا به کرونای جهش‌یافته انگلیسی را در این استان شناسایی کرده‌اند، این دومین مورد در کانادا ست.

در بیانیه‌ای مشترک، مدیر کل بهداشت بی.سی دکتر بانی هنری و وزیر بهداشت بریتیش کلمبیا آقای آدریان دیکس، گفته‌اند که این شخص ساکن در در ونکوور آیلند با پرواز AC855 در ۱۵ دسامبر از بریتانیا به بریتیش کلمبیا آمده است.

او در قرنطینه خانگی علایم بیماری را بروز داده و نتیجهٔ تستش مثبت اعلام شده است.

در این بیانیه می‌خوانیم:

«این گونهٔ جدید کروناویروس توسط مرکز کنترل بیماری‌های واگیردار در بریتیش کلمبیا تشخیص داده شده، و ژنوم آن با گونهٔ بریتانیایی یکسان است.»

«البته هیچ شواهدی در دست نیست که حکایت از خطرسازی بیشترِ این گونهٔ جدید کووید-۱۹ نسبت به گونهٔ اولیه داشته باشد، و همینطور هیچ دلیلی به دست نیامده که حاکی از کاهش تاثیر درمان‌های موجود بر روی این گونهٔ جهش‌یافته باشد.»

با این حال، در بیانیه آمده که این گونهٔ ویروس سرعت و سهولت انتقال بیشتری دارد و مردم باید همچنان توصیه‌های بهداشتی در مورد فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشیدنِ ماسک و شستن دست‌ها را رعایت کنند و به خصوص در تعطیلات پایان سال ترجیحا در خانه بمانند، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در میهمانی‌ها شرکت نکنند.

دولت فدرال در هفته قبل پروازهای مسافری و خصوصی از بریتانیا را از ۲۰ دسامبر به مدت ۷۲ ساعت به تعلیق در آورد و سپس این ممنوعیت را تا ۶ ژانویه ۲۰۲۱ تمدید کرد.

البته این ممنوعیت شامل پروازهای باربری، توقف‌های فنی بدون ورود مسافر به فرودگاه‌های کانادا، و موارد مرتبط با ایمنی بین‌المللی پروازها نمی‌شود.

به گفته اداره بهداشت کانادا، تمام مسافرین از بریتانیا و افریقا در ۱۴ روز پیش از درخواست ورود به کانادا بایستی پایش شوند.

منبع: Daily Hive