Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

سومین مورد ابتلا به کووید-۱۹ بریتانیایی در اونتاریو پیدا شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مسئولین بهداشتی اونتاریو می‌گویند که سومین مورد کووید-۱۹ جهش‌یافته در این استان، که از سفری به بریتانیا بازگشته، اکنون در قرنطینه خانگی است.

در بیانیهٔ دکتر باربارا یافی مدیر کل بهداشت اونتاریو آمده که این بیمار ساکن اوتاوا ست و پیگیری تماس‌هایش در دست انجام است تا از شیوع بیشتر این گونهٔ کووید-۱۹ جلوگیری شود.

دکتر یافی می‌گوید که دو بیمار قبلی این استان، زوجی هستند که بدون سفر به بریتانیا به این گونهٔ جهش‌یافته مبتلا شده‌اند. آنها هم در دورهام زندگی می‌کنند.

تحقیق درباره نخستین مبتلایان به این گونهٔ جدید در جریان است تا مسیر ورود و انتقال آن تا جای ممکن شناسایی شود. یافی می‌گوید:

«ما باید تمهیدات جلوگیری از شیوع این گونهٔ مهاجم، از جمله ماندن در خانه و عدم برگزاری میهمانی‌ها را در اونتاریو جدی‌تر اجرا کنیم. و البته خیلی مهم است که مسافرین خارجی در ۱۴ روز نخست ورود به کانادا در قرنطینه نگهداری شوند.»

یافی از دولت فدرال خواسته که تست‌های سریع را در فرودگاه بین‌المللی پیرسون اجرا کند تا توان نظارتی سازمان بهداشت افزایش یابد و افزوده: «البته دولت استانی هم آمادگی اجرای مستقیم این برنامه را دارد.»

داده‌ها نشان می‌دهند که گونهٔ بریتانیایی کووید-۱۹ با سرعتی بیشتر از گونهٔ اولیه منتقل می‌شود ولی هیچ نشانه‌ای از مرگبارتر بودن آن یا ناتوانی درمان‌های فعلی در مقابلش وجود ندارد.

کانادا تا ۶ ژانویه هر گونه پروازی از مبدا بریتانیا (غیر از پروازهای باری) را تعلیق کرده است.

منبع: Daily Hive