Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

آمازون برای گسترش ناوگان خود ۴ جت از WestJet و ۷ جت از دلتا خریداری می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آمازون در سال ۲۰۱۶ ناوگان حمل بار هوایی خود را با ۸۰ فروند جت اجاره‌ای راه‌اندازی کرد، اما در روز سه‌شنبه با خرید هواپیماهایی از WestJet و Delta مالک اولین هواپیماهای خود خواهد شد.

آمازون گفته است این ۱۱ جت که همگی از نوع بوئینگ ۳۰۰-۷۶۷ هستند در حال حاضر برای حمل مسافر استفاده می‌شوند اما در حال تغییر کاربری به حمل بار هستند. جت‌های WestJet امسال و جت‌های Delta در سال ۲۰۲۲ به ناوگان آمازون می‌پیوندند.

سارا رودز، نایب رئیس آمازون گلوبال ایر، در گزارشی گفت: «هدف ما ادامه تحویل بار مشتریان در سراسر ایالات متحده به همان شکلی است که از آمازون انتظار می‌رود و خرید هواپیماهای شخصی یک گام بزرگ برای رسیدن به این هدف است.»

۷۶۷ یک جت کلیدی برای WestJet بود زیرا تنها جت پهن-پیکر این شرکت هواپیمایی بود. اما این شرکت هواپیمایی اخیراً کل ناوگان خود را از رده خارج کرده و برای بسیاری از پروازهای طولانی مدت از 787 Dreamliner بزرگتر استفاده می‌کند.

مورگان بل سخنگوی آمازون در بیانیه‌ای گفته است: «سال گذشته در حالی که در مورد خرید ناوگان ۷۶۷ بررسی‌هایی انجام می‌دادیم جتهای ۷۶۷ ما از خدمت خارج شدند. خوشحالیم که آنها خانه‌ای در آمازون پیدا کردند.»

این چهار جت نشان‌دهنده کل ناوگان ۷۶۷ WestJet است.

این شرکت از خدمات ارسال بسته‌ مانند UPS و FedEx برای تحویل‌های فعلی خود استفاده می‌کند، اما به این دلیل که خود را رقیب دیگر خدمات ارسالی می‌بیند، در حال ایجاد یک شبکه تحویل اختصاصی است.

آمازون برای تحویل بار ده‌ها هزار کامیون در اختیار دارد و استفاده از پهپادهای تحویل بار خودکار را نیز تجربه کرده است. اما تمامی آنها در آخرین مرحله تحویل استفاده می‌شوند – هنوز هم برای ایجاد سرعت بیشتر در ارسال بسته‌ها با مسافت‌های زیاد از هواپیما استفاده می‌کند.

این دومین خرید جت آمازون در طی همه‌گیری کرونا است.

این دومین خرید جت توسط آمازون طی همه‌گیری کرونا است. در ژوئن سال ۲۰۲۰، این شرکت ۱۲ دستگاه هواپیمای ۷۶۷ را از گروه خدمات حمل و نقل هوایی اجاره کرد. شرایط مالی فروش در این گزارش اعلام نشده است.

 

منبع: cbc