Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

کانادا به ممنوعیت پروازهای انگلستان پایان می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزیر حمل و نقل کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی تأیید کرد که کانادا در نیمه شب چهارشنبه به ممنوعیت پرواز از انگلستان پایان می‌دهد.

در حالی که نوع جدید COVID-19 همچنان در مرزهای بریتانیا در حال انتشار است، مارک گارنو وزیر حمل و نقل گفت دستورالعمل‌ آزمایش پیش از عزیمت به کانادا در جلوگیری از انتقال نوع جدید ویروس کرونا مؤثر است.

هفته گذشته نخست‌وزیر جاستین ترودو گفت مقامات کانادایی قبلا «اقدامات قابل توجهی» اعمال کرده‌اند و در واکنش به اوضاع بریتانیا «به سرعت» وارد عمل شده‌اند.

در آن زمان کانادا با چندین کشور دیگر متحد شد تا پروازهای بریتانیا را پس از کشف جهش جدید ویروس کرونا ممنوع کند. مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند نوع جهش یافته COVID-19‌ ٪۷۰ قابل انتقال است.

قرار است محدودیت‌های جدید سفر از روز پنجشنبه ۷ ژانویه اعمال شود و هر کسی که به کانادا پرواز می‌کند مجبور است قبل از سوار شدن به هواپیما آزمایش COVID-19 منفی را به مسئولین نشان دهد. نقض این دستورالعمل‌ها می‌تواند منجر به حداکثر ۶ ماه حبس و یا جریمه ۷۵۰ دلاری شود.

وب سایت دولت کانادا می‌گوید رعایت نکردن دستورالعمل‌های اجباری یک جرم جدی محسوب می‌شود و با عواقب و مجازات همراه خواهد بود.

در همین حال، ۱۱ مورد ابتلا به نوع جهش یافته COVID-19 در کانادا گزارش شده است.

دکتر بانی هنری رئیس بهداشت استان بریتیش کلمبیا توضیح داده است که دانشمندان ۱۷ مورد ابتلا به ویروس انگلیسی را در بیمارانشان تشخیص داده‌اند. به عقیده وی جهش‌ ویروس‌ها، به‌ویژه ویروس‌های RNA مانند COVID-19 طبیعی است.

 

منبع: dailyhive