Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ادامه پروازهای شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده به مناطق گرمسیر و توقف پروازهای کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از آنجا که شرکت‌های هواپیمایی کانادا پروازهای خود را به مکزیک و کارائیب متوقف می‌کنند، شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی از جمله Delta Air Lines و American Airlines می‌گویند که آنها قصد ندارند خدمات خود را به مناطق گرمسیر متوقف کنند، این مسئله سؤالاتی را در مورد پیامدهای تجاری شرکت‌های هواپیمایی داخلی و همچنین اثربخشی قوانین برای کاهش سرعت شیوع COVID-19 را ایجاد کرده است.

مایک مک‌نانی، رئیس و مدیرعامل شورای ملی هواپیمایی کانادا، گفته است که شرکت‌های هواپیمایی کانادا طی چند ماه گذشته سهم بازار خود را به شرکت‌های هواپیمایی خارجی از دست داده‌اند.

مک نانی گفت: «ما تصور می‌کنیم دولت اپراتورهای خارجی را در این زمینه درگیر می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همه ما از یک رویکرد هماهنگ پیروی می‌کنیم.»

کانادایی‌هایی که از شهرهای بزرگ خارج می‌شوند همچنان می‌توانند پروازهای خود را به مکزیک و کارائیب به صورت عادی رزرو کنند، مشروط بر اینکه مایل به توقف در فرودگاه دیگری باشند. به عنوان مثال American و Delta، بلیط پروازهای تورنتو به Cancun را می‌فروشند، مسافران می‌توانند از شهرهای ایالات متحده مانند Atlanta، Charlotte ، N.C و Philadelphia، Pennsylvania برای رسیدن به مقصد اصلی‌شان استفاده کنند.

نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که پروازهای مکزیک و کارائیب تا 30 آوریل متوقف خواهد بود. همچنین مسافران بین‌المللی ملزم به انجام آزمایش COVID-19 در فرودگاه و قرنطینه در هتل فرودگاه با هزینه شخصی خواهند بود.

سخنگوی WestJet، مورگان بل، در پاسخ به این سؤال که چرا شرکت‌های هواپیمایی کانادا پروازها را به حالت تعلیق درآوردند در حالی که شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به پروازهای خود به مقصد مشابه ادامه می‌دهند، گفت: «حمل و نقل کانادا باید پاسخگو باشد.»

جان گرادک، تحلیلگر صنعت معتقد است تعلیق پروازهای Air Canada، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشور، به مناطق گرمسیر باعث از دست رفتن حدود 200 میلیون دلار درآمد این شرکت می‌شود.

از آغاز شیوع کرونا، شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده مانند Delta و American ده‌ها میلیارد دلار کمک فدرال دریافت کرده‌اند. همچنین کنگره آمریکا در ماه مارس 2020 مصوبه‌ای را تأیید کرده است که به واسطه آن این شرکت‌های هواپیمایی 25 میلیارد دلار وام دریافت می‌کنند.

در همین حین، شرکت‌های هواپیمایی در کانادا ماه‌ها در حال مذاکره با دولت در مورد شرایط بسته کمک ویژه بودند‌. اوتاوا گفت که هرگونه بودجه فدرال برای شرکت‌های هواپیمایی منوط به صدور بازپرداخت کامل به مسافرانی است که پروازهایشان در طی همه‌گیری لغو شده است.

لازم به ذکر است که شرکت‌های هواپیمایی کانادا صدها میلیون دلار کمک از یارانه دستمزد اضطراری کانادا دریافت کرده‌اند. این برنامه یک برنامه کمک هزینه‌ای فدرال است که کمک می‌کند بخشی از هزینه‌های حقوق و دستمزد شرکت‌ها را در طی همه‌گیری پوشش دهد.

 

منبع: ctvnews