Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

جدول زمانی امور مهاجرتی کانادا طی همه‌گیری کووید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا با نام اختصاری IRCC با به‌روزرسانی جدول زمانی برنامه‌های مهاجرتی کانادا قصد دارد  امر مهاجرت را تسهیل بخشد. این سازمان برای مشخص کردن ظرفیت عملیاتی خود در طی همه‌گیری کوید این جدول زمانی را منتشر کرده است.

سازمان امور مهاجرتی کانادا در وب‌سایت خود می‌گوید افرادی که برای دسترسی به خدمات مهاجرتی تلاش می‌کنند ممکن است به دلیل COVID-19 با تاخیر پردازش روبرو شوند. اولویت این بخش درخواست‌های افرادی است که از محدودیت‌های سفر معاف هستند. در زیر خلاصه‌ای از جدول زمانی به‌روزشده ارائه شده است.

اقامت دائم

IRCC می‌گوید با تمام ظرفیت خود در حال بررسی درخواست‌های اقامت دائم است. با وجود COVID-19 و عقب افتادن برنامه‌ها ممکن است درخواست‌کنندگان با تاخیر روبرو شوند. این سازمان اعلام کرد که در حال بررسی درخواست‌های CEC (اقامت کانادا بعد از تحصیل) است که بین 24 مه و 30 سال 2020 دریافت کرده است. این موضوع به این معنی است که تصمیم‌گیرندگان درحال بررسی درخواست‌هایی هستند که 10 ماه پیش دریافت کرده‌اند.

کارت‌های PR

اگر برای کارت اقامت دائم (PR) خود اقدام می‌کنید، از ابزار وضعیت آنلاین استفاده کنید تا بتوانید وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید. این بخش مربوط به هر فردی است که برای اولین بار یا برای تمدید یا تعویض کارت PR خود درخواست داده است. IRCC می‌گوید اطمینان حاصل کنید که اسناد خود را جمع‌آوردی کرده‌اید و شماره شناسایی خود را در اختیار داشته باشید تا بتوانید وارد شوید.

اگر نمی‌توانید از ابزار آنلاین استفاده کنید وب‌سایت IRCC را امتحان کنید. در حال حاضر کارت‌های PR جدید حدود 125 روز در حال بررسی هستند و تمدید کارت‌ها حدود 80 روز طول خواهد کشید.

ویزای دانشجویی

IRCC در حال حاضر در حال نهایی کردن درخواست‌های اجازۀ تحصیل است که بین 13 دسامبر و 19 دسامبر سال 2020 دریافت کرده است. این درخواست‌ها شامل درخواست‌های مجوز تحصیل، تمدید آن و اجازه کار برای دانشجویان می‌شود. بررسی درخواست‌های پیچیده‌تر ممکن است زمان بیشتری ببرد.

ویزای توریستی

اگر متقاضی مجوز الکترونیکی سفر به کانادا هستید می‌توانید وضعیت خود را بصورت آنلاین مشاهده کنید. اگر به صورت آنلاین برای ویزای توریستی اقدام کرده‌اید می‌توانید برای بررسی وضعیت درخواست خود وارد حساب کاربری‌تان بشوید. روی «بررسی وضعیت و پیام‌ها» در قسمت «مشاهده درخواست‌های ارسال شده یا حساب کاربری” کلیک کنید. اگر بصورت کاغذی درخواست ویزا کرده‌اید نیز می‌توانید درخواست خود را به یک حساب آنلاین پیوند دهید که در آن می‌توانید وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید. شما همچنین می‌توانید پیام‌های مربوط به درخواست خود را از اداره مهاجرت دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا به CanadaVisa.com مراجعه کنید.

 

منبع: Cicnews