Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

تماس داگ فورد با «متحدین بین‌المللی» برای تامین واکسن کووید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر اونتاریو، داگ فورد، با مسئولین خارجی تماس گرفته تا امیدها برای تامین سریع‌تر واکسن کووید-۱۹ برای اونتاریو را زنده کند.

در بیانیه‌ای که ۱۸ اپریل به دست رسانه‌ها رسید، یکی از سخنگویان دولت اونتاریو گفت که «تلاش در همهٔ مسیرها انجام می‌شود» تا عرضهٔ واکسن در اونتاریو افزایش یابد.

«در حالی که ما منتظر تصمیم دولت فدرال برای کاهش سن تجویز آسترازنکا هستیم، و عرضهٔ واکسن مُدرنا اخیرا کاهش یافته، نخست وزیر اونتاریو تماس با کنسول‌گری‌ها را شروع کرده تا برای تامین دوزهای بیشتر از طریق متحدین بین‌المللی تلاش کند.»

در ۶ اپریل، آنیتا آناند، وزیر خدمات عمومی و تدارکات کانادا اعلام کرد که محمولهٔ تحویلی بعدی از طرف کمپانی مُدرنا به نصف کاهش یافته است.

این کمپانی می‌گوید به جای ۱.۲ میلیون دوزی که طبق قراردادش با کانادا باید در هفتهٔ جاری تامین می‌کرد، فقط ۶۵۰,۰۰۰ دوز را ارسال خواهد کرد.

همچنین در نوبت‌های بعدی نیز احتمال محدود ماندن عرضهٔ واکسن مُدرنا وجود دارد که علتش چالش‌های ادامه‌دار در خط تولید ذکر شده است.

همزمان کانادا اثرات جانبی واکسن آسترازنکا در افراد زیر ۵۵ سال، از جمله لخته شدن خون به دنبال واکسیناسیون را در دست بررسی دارد.

تاکنون در کانادا دو نفر عوارض جانبی واکسن مذکور را بروز داده‌اند که شرایطشان در حال بررسی است.

سخنگوی داگ فورد می‌گوید: «دولت اونتاریو ظرفیت واکسیناسیون افراد بیشتری را دارد، اما دوزهای کافی را نداریم. تنها راه خروج از این پندمی واکسن‌ها هستند و نخست وزیر به هر دری خواهد زد تا زودتر افراد بیشتری را واکسینه کند.»

تا امروز، ۴,۸۵۲,۸۸۵ دوز از واکسن کووید-۱۹ به اونتاریو رسیده و ۳,۸۳۷,۸۸۱ دوز به بازوی مردم تزریق شده است.

اونتاریو از ابتدای پندمی ۴۱۶,۹۹۵ بیمار کرونایی داشته که ۷,۷۱۶ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: Daily Hive