Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

ضرورت تزریق واکسن کووید-۱۹ و آنفولانزا پیش از تعطیلات

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بگفته دکتر کارین مور، پزشک ارشد انتاریو، موارد ابتلا به کووید-۱۹ و آنفولانزا در انتاریو رو به افزایش است و این روند در تعطیلات تشدید خواهد شد.

به گفته این مقام ارشد بهداشتی، با توجه به اینکه حدود ۱۰ تا ۱۴ روز زمان می‌برد تا واکسن این بیماری‌ها اثربخشی خود را نشان دهند، کانادایی‌ها باید طی هفته جاری برای دریافت آن اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: «با افزایش فعالیت‌های اجتماعی و دورهمی‌ها، ۱۷۰۰ نفر در بیمارستان‌های انتاروی بستری شده‌اند که ۱۰۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند. هرچند تعداد موارد ابتلا به کووید-۱۹ نسبت به سال گذشته کمتر است، اما شاهد افزایش آمار ابتلا به این ویروس هستیم.»

تاکنون ۱.۸ میلیون نفر از جمعیت انتاریو، حدود ۱۳ درصد کل جمعیت واجد شرایط و ۴۰ درصد افراد بالای ۶۵ سال، واکسن کووید-۱۹ را در پاییز دریافت کرده‌اند.

کایرن مور در خصوص شدت بیماری گفت: «خطر ابتلا به کووید-۱۹ و آنفولانزا برای سالمندان بیشتر است. در نتیجه هر چه سن افراد بالاتر می‌رود به تعداد دوزهای بیشتر واکسن نیاز دارند. در حال حاضر ۶۰ درصد جمعیت بالای ۶۵ سال استان واکسن دریافت نکرده‌اند و ممکن است طی تعطیلات با مشکلات جدی روبرو شوند.»

البته تعداد افرادی که واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده‌اند در سه هفته گذشته افزایش پیدا کرده است.

کایرن مور در مورد افزایش ابتلا به آنفولانزا گفت: «با افزایش فعالیت در فضاهای اجتماعی و شیوع بیشتر آنفولانزا نسبت به سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود این ویروس در مقایسه به ویروس کووید-۱۹ افراد بیشتری را درگیر کند.»

به گفته مور، سازمان بهداشت انتاریو هیچ دستورالعمل بهداشتی ویژه‌ را اجرا نمی‌کند. با اینحال انتظار می‌رود شهروندان به دستورالعمل‌های بهداشتی معمول برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها توجه کنند. همزمان طی هفته گذشته ۶۰۰۰ دوز واکسن Paxlovid برای کووید-۱۹ توزیع شده است.

این مقام بهداشتی تاکید کرد: «سال گذشته با شیوع همزمان سه ویروس کووید-۱۹، آنفولانزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی، تعداد زیادی کودک در بیمارستان‌ها بستری شدند. این موضوع موجب فشار بر بیمارستان‌های کودکان شد. سازمان بهداشت انتاریو امسال هیچ‌گونه کمبودی در زمینه داروهایی چون استامینوفن ندارد. »

هم‌اکنون ۲۰۰ بیمار مبتلا به ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) در بیمارستان‌ها بستری هستند. به طور تقریبی نیمی از این بیماران را کودکان چهار ساله و کوچکتر و نیمی دیگر را سالمندان بالای ۶۵ سال تشکیل می‌دهند.

سازمان بهداشت کانادا تاکید کرده است که افراد بالای ۶۰ سال باید واکسن RSV دریافت کنند. این واکسن برای ساکنین مراکز مراقبت طولانی مدت، مراکز دارای مجوز مراقبت از سالمندان و همچنین مراکز مراقبت از بیماران مبتلا به زوال عقل رایگان است. هزینه واکسن RSV برای افراد دیگر ۲۵۰ دلار می‌باشد.

دولت کانادا قصد دارد بودجه عمومی واکسیناسون را با هدف کاهش بستری بیماران در مراکز درمانی افزایش دهد.

منبع: CBC