Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

کبک: آغاز برنامه مهاجرتی جدید برای شاغلین حوزه تکنولوژی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استان کبک در تاریخ 22 اپریل یک برنامه مهاجرت اقتصادی جدید برای شاغلین خارجی در حوزه‌های AI، IT و visual effects را آغاز کرد.

در قالب این برنامه پنج‌ساله، امکان مهاجرت سالانه 550 نفر بهمراه خانواده، فراهم می‌شود. متقاضیان باید در کبک سکونت کرده و مشغول به کار شوند.

هدف این برنامه جذب نیروی کار حرفه‌ای در بخش‌های کلیدی اقتصاد و جبران کمبود نیرو در آنهاست.

نادین ژیراولت وزیر مهاجرت کبک در اینباره گفت: با راه‌اندازی این برنامه دولت نیاز شرکت‌ها را مرتفع می‌کند و بهترین استعدادهای دنیا، بمنظور حمایت و سرعت‌بخشیدن به نوآوری در این حوزه‌ها، جذب می‌شوند. هم‌اکنون بیش از هر زمان دیگر به ترمیم نوآورانه اقتصاد و تولید ثروت نیاز داریم.

جزئیات برنامه

این برنامه به دو استریم Artificial intelligence و Information technology and visual effects تقسیم می‌شود.

شما می‌توانید بعنوان نیروی کار خارجی یا فارع‌التحصیل دانشگاه‌های کبک، برای جریان AI اقدام کنید.

هرکدام از استریم‌ها دارای دو پروفایل Francophone و Francization هستند. کسانی که تحت پروفایل Francophone درخواست دهند باید مدرک آزمون شفاهی زبان فرانسه با نمره حداقل 7 در مقیاس کبک داشته باشند. کسانی که تحت پروفایل Francization درخواست دهند نیز باید متعهد شوند تا زمان تایید درخواست، زبان فرانسه را فرا خواهند گرفت. هدف از این کار ترغیب مهاجران جدید به یادگیری زبان فرانسه می‌باشد تا جایگاه خود در جامعه کبک را راحت‌تر بیابند.

داشتن مهارت زبان فرانسه پیش‌نیاز مهاجرت به کبک است.

این برنامه در سال 2021 از 22 اپریل آغاز شده و تا 31 اکتبر ادامه می‌یابد.

برنامه‌های مهاجرتی مشابه در استان کبک

برنامه مذکور تقریبا یک ماه پس از راه‌اندازی برنامه‌های مشابه برای شاغلین Orderline و Food processing آغاز شده است.

هر سه برنامه آزمایشی در اکتبر 2020 و توسط وزیر مهاجرت کبک معرفی شده بودند. در مجموع سالانه 1650 مهاجر از طریق این برنامه‌ها وارد استان می‌شوند. مقامات کبک با این اقدامات قصد دارند نیاز به نیروی کار در چندین بخش اقتصاد را جبران کنند. متقاضیان می‌توانند درخواست خود را ثبت کرده و Certificat de sélection du Québec (CSQ) دریافت کنند.

پس از دریافت CSQ، درخواست اقامت دائم به دولت فدرال ارائه می‌شود.

منبع: CIC News