Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

افراد واکسینه شده هنوز هم باید اقدامات احتیاطی کووید-۱۹ را رعایت کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پزشک ارشد انتاریو اعلام کرد که دریافت دوز اول واکسن کووید-۱۹ به این معنی نیست که دریافت‌کنندگان می‌توانند با خیال آسوده و بدون در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی به زندگی خود ادامه دهند و باید همچنان اقدامات بهداشت عمومی را جدی بگیرند.

اگرچه این واکسن ممکن است با جلوگیری از شیوع شدید ویروس باعث نجات جان انسان‌ها بشود، ولی در حال حاضر امور روزمره به همان منوال سابق باقی می‌ماند، زیرا سبک زندگی متاثر از پاندمی تغییر نکرده است.

دکتر دیوید ویلیامز، مسئول ارشد بهداشت انتاریو، در یک کنفرانس خبری گفت افرادی که یک دوز از این واکسن را دریافت کرده‌اند همچنان باید تمامی اقدامات بهداشت عمومی موجود مانند استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

او در ادامه افزود افرادی که یک دوز را دریافت کرده‌اند هنوز هم می‌توانند ناقل باشند و باید در نظر داشت که اکثر مردم دوز اول را دریافت نکرده‌اند. تعداد بستری‌شدگان در ICU در حال افزایش است، پس نباید از مسیر خود خارج شویم.

بگفته ویلیامز زمانی دستورالعمل‌های به‌روزشده ارائه می‌گردند که افراد بیشتری در استان واکسینه شده باشند. در حال حاضر دریافت اولین دوز باعث ایجاد خود-تضمینی می‌شود اما هنوز هم این افراد نسبت به اطرافیان خود مسئول هستند.

تاکنون انتاریو نزدیک به ۴،۹ میلیون دوز واکسن تزریق کرده است که حدوداً یک سوم از جمعیت این استان می‌شود.

منبع: Dailyhive