Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

اونتاریو: رونمایی از برنامهٔ مرخصی استعلاجی با حقوق برای کارگران

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در بحبوحه پندمی کووید-۱۹ دولت اونتاریو بالاخره از برنامه‌اش برای ایجاد صندوق حمایت از مرخصی استعلاجی سه روزه رونمایی کرد که هدف از آن جلوگیری از حضور کارگران بیمار در محل کار است.

وزیر کار آقای مونته مک‌ناتون و وزیر مالیه آقای پیتر بیتلِنفال‌وی این برنامهٔ پیشنهادی را دیروز عصر اعلام کردند که شامل کارگران پاره‌وقت و تمام‌وقت می‌شود.

بیتلِنفال‌وی گفت: «این برنامهٔ فوق‌العاده‌ای است، جان بسیاری افراد را نجات خواهد داد.»

پرداخت برای مرخصی استعلاجی سه روزه توسط هیئت بیمه و ایمنی محیط کار انجام می‌شود ولی تامین مالی آن بر عهدهٔ دولت استانی است.

کارفرمایان بابت اعطای مرخصی با حقوق به کارگران خود، تا سقف روزی ۲۰۰ دلاری بابت هر فرد جبران خسارت می‌گیرند.

این برنامه به عنوان بخشی از طرح حمایت از کارگران در بحران کووید-۱۹ اجرا می‌شود و لایحهٔ آن بایستی به تایید سیاست‌مداران در مجلس اونتاریو برسد.

مک‌ناتون این برنامه را سخاوتمندانه‌ترین در نوع خود در کل کانادا توصیف کرده، پیش از این کبِک و پرینس ادوارد آیلند از طرح مشابهی برای حمایت از کارگران رونمایی کرده‌اند.

پوشش این برنامه عطف به گذشته نیز می‌شود و اهالی اونتاریو می‌توانند از تاریخ ۱۹ اپریل ۲۰۲۱ به بعد آن را استفاده کنند. پوشش برنامه در ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۱ به پایان خواهد رسید.

مک‌ناتون می‌گوید: «هدف این است که اونتاریو و خانواده‌هایمان را از بحران کووید-۱۹ به سلامت عبور دهیم.»

برای برخورداری از این طرح نیازی به نسخه پزشک نیست و در موقعیت‌های زیر می‌توان از آن استفاده کرد:

  • فردی که در انتظار جواب تست کووید-۱۹ باشد
  • فردی که برای انجام تست کووید-۱۹ مرخصی گرفته باشد
  • فردی که برای واکسیناسیون بر سر کار حاضر نشده باشد
  • فردی که درگیر عوارض جانبی واکسن باشد
  • فردی که به پیشنهاد کارفرمای خود در قرنطینه خانگی باشد
  • فردی که مجبور به نگهداری از کودک یا یک عضو بیمار در خانواده‌اش شده باشد
  • فردی که درگیر عوارض کووید-۱۹ باشد
  • فردی که خود را قرنطینه خانگی کرده باشد

پیش‌تر، جاستین ترودو و وزیر مالیه‌اش کریستیا فری‌لند گفته بودند که منتظر دولت اونتاریو هستند تا چنین برنامه‌ای را معرفی کند و پرداخت‌ها را مستقیما در اختیار کارفرمایان قرار دهد.

رهبر NDP آندره‌آ هورواث می‌گوید که پوشش سه روزه این طرح بهتر از هیچ‌چیز است ولی از اینکه دولت کار بیشتری در این زمینه انجام نداده، ناامید است.

دولت داگ فورد ماه‌ها در برابر معرفی چنین طرحی مقاومت کرده بود و محافظه‌کاران بارها طرح‌های پیشنهادی از این نوع را با رای خود مختومه کرده بودند.

تا همین چند هفته پیش فورد می‌گفت که دولت فدرال بایستی از طریق برنامه CRSB به حمایت از کارفرمایان بپردازد و نیازی به ورود دولت استانی نیست. اما CRSB فقط هفته‌ای ۴۵۰ دلار به ازای هر کارگر در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد که خیلی کم و زمان‌بَر است.

داگ فورد بالاخره اوایل این ماه که خودش مجبور به قرنطینه به خاطر نزدیکی با فردی مبتلا به کووید-۱۹ شد، از این نوع طرح‌ها حمایت کرد. او هم‌اکنون نیز در قرنطینه به سر می‌برد.

دولت اونتاریو وبسایتی حاوی اطلاعات این طرح رونمایی کرده است.

منبع: Daily Hive