Friday, April 26, 2024
2.5 C
Calgary

افزایش محدودیت‌های منطقه‌ای جدید پس از افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا پس از اعلام بالاترین میزان ابتلا به کووید-۱۹ از آغاز همه‌گیری محدودیت‌های جدیدی را برای این استان در نظر گرفته است.

به گفتهٔ نخست‌وزیر جیسون کنی اقدامات جدید در شهرها یا مناطقی که حداقل ۳۵۰ مورد در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر و یا ۲۵۰ مورد فعال کنونی داشته باشد اعمال می‌گردد.

این مناطق در حال حاضر McMurray، Red Deer، Grande Prairie، Calgary، Airdrie، Strathcona County، Lethbridge و Edmonton هستند.

از تاریخ 30 آوریل تمامی فعالیت‌های ورزشی در سالن‌های سرپوشیده، از جمله ورزش‌های گروهی و جلسات تمرینی یک به یک، ممنوع است. فعالیت‌های ورزشی در فضای باز نیز ممکن است تحت محدودیت‌های کل استان که در حال حاضر وجود دارد ادامه یابد.

از روز دوشنبه 3 مه، تمامی دانش‌آموزان سطوح 7 تا 12 در شهرها و مناطق پرشیوع به سمت آموزش آنلاین خواهند رفت.

دولت همچنین ممکن است در مناطقی که تعداد موارد ابتلا زیاد است (به طور خاص تعداد موارد ابتلای بالاتر از ۱۰۰۰ در ۱۰۰،۰۰۰) منع رفت‌وآمد را اجرا کند. در خبری نیز ذکر شده است که این محدودیت‌ها ممکن است حداقل تا دو هفته ادامه پیدا کند. احتمال دارد در صورت مشاهدهٔ کاهش شیوع، این اقدامات در کمتر از ۱۴ روز لغو شوند.

دولت آلبرتا خاطرنشان كرد كه تمام محدوديت‌های فعلی بهداشت عمومی همچنان برقرار است. این قوانین شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فيزيكی، ممنوعيت گردهمای‌های اجتماعی و دورکاری در سراسر استان می‌شود.

جیسون کنی در این خصوص می‌گوید: «ما جز اجرای اقدامات هدفمند برای کاهش سرعت شیوع و محافظت از سیستم بهداشتی طی چند هفتهٔ آینده هیچ چاره‌ای دیگری نداریم. این اقدامات در صدر محدودیت‌های بهداشت عمومی آلبرتا قرار دارد و برای تهیه واکسن زمان بیشتری می‌خرد تا بتوانیم از ساکنین آلبرتا محافظت کنیم. برای اینکه بتوانیم از تابستان پیش رو لذت ببریم باید ایستادگی بیشتری در برابر کوووید-۱۹ به خرج بدهیم.»

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت آلبرتا می‌گوید: «‌می‌دانم که ساکنین آلبرتا، حتی آنهایی که از تمامی دستورالعمل‌های بهداشت عمومی برای محافظت از دیگر شهروندان پیروی کرده‌اند، خسته‌اند. اما اگر بتوانیم طی چند هفته آینده توان خود را جمع کنیم، به برنامه واکسیناسیون استانی برای محافظت از تعداد بیشتری از ساکنین آلبرتا فرصت بیشتری خواهیم داد و در نهایت می‌توانیم کنترل شیوع کووید-۱۹ را در دست بگیریم.»

فهرست دقیق اقدامات جدید هدفمند و نقاط پرشیوع را می‌توانید در وب‌سایت دولت آلبرتا مشاهده کنید.

 

منبع: Dailyhive