Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

برای جلوگیری از سرقت خودرو، کلیدهای پیشرفته را داخل قوطی فلزی بگذارید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فناوری در حالی که می‌تواند به حل مشکلات مردم کمک کند، گاهی هم آرامش آنها را برهم می‌زند.

پلیس بریتانیا اخیرا در خصوص افزایش سرقت خودرو بدون استفاده از کلید اصلی هشدار داده است.

افزایش 3.1 درصدی سرقت خودرو در ماه‌های می و جون در بریتانیا حاکی از آن است که سرقت خودرو بدون دسترسی به کلید اصلی، حالا دیگر یک خطر جدی است.

متخصصان می‌گویند باندهای دزدی اخیرا از فناوری رله برای دریافت سیگنال کلیدهایی که در داخل خانه نگه می‌دارید، استفاده می‌کنند. آنها با کپی کردن سیگنال روی یک دستگاه قابل حمل، امکان باز و بست کردن قفل خودرو و روشن کردن آن را پیدا می‌کنند.

شورای روسای پلیس ملی بریتانیا از رانندگان انگلیسی خواسته که کلیدهای خودروی خود را داخل قوطی‌های فلزی یا کیسه‌های محافظ که مانع فرار سیگنال‌ها می‌شوند، نگهداری کنند.

به گفته جنی سیمز، قائم مقام پلیس، در حالی که گسترش فناوری به طور قابل‌توجهی موجب بهبود تجربه رانندگان شده، اما به خلافکاران نیز این اجازه را می‌دهد تا از نقاط ضعف‌ سیستم امنیت الکترونیکی بیشترین استفاده را بکنند.

وی در ادامه گفته که پلیس انگلستان در حال همکاری با تولیدکنندگان خودور است تا بتوانند با خلاقیت و فناوری، دست سارقین خودرو را ببندند.

پلیس لسترشایر نیز محکومیت هفت تن از اعضای یک باند دزدی را تایید کرده که در سرقت 50 خودرو به ارزش 2.4 میلیون پوند (3.3 میلیون دلار) شرکت داشته‌اند. بیشترین رکورد ارزش سرقت خودرو در لیورپول رخ داده، جایی که پنج تن در مجموع حدود 2.6 میلیون پوند (3.6 میلیون دلار) خودرو دزدیده بودند.

سارقان با کپی کردن سیگنال از ریموتِ یک خودرو می‌توانند در کمتر از 20 ثانیه آن را بدزدند. هر چند خودروسازها برای ارتقاء امنیت سیستم‌های ورودی خودرو تلاش می‌کنند اما فعلا این خود مالکین هستند که باید هشیاری مضاعفی به خرج دهند.

شرکت خودروسازی دوج نیز اخیراً از یک سیستم تأیید مضاعف رونمایی کرده که در صورت وارد نشدن پین صحیح در سیستم اطلاعات خودرو، سرعت موتور برخی از مدل‌های با عملکرد بالا را به 675 دور در دقیقه محدود می‌کند و در نتیجه سرعت خودروی دزدی از حدی خاصی تجاوز نمی‌کند.

منبع: carscoops