Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

جریمه ۲۰هزار دلاری برای دو مسافر به دلیل جعل مدارک واکسیناسیون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق گفته دولت کانادا دو مسافری که با پرواز از ایالات متحده وارد تورنتو شده بودند به دلیل ارائه اطلاعات نادرست مرتبط با مدارک اثبات واکسیناسیون و آزمایش کووید-۱۹ پیش از عزیمت، جریمه شدند.

اداره بهداشت عمومی کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد هر یک از این مسافران چهار برگ جریمه به مبلغ کل ۲۰هزار دلار دریافت کردند.

این اداره می‌گوید این مسافران به دلیل ارائه اسناد جعلی واکسن، اطلاعات آزمایش نادرست و همچنین عدم رعایت قانون اقامت در اقامتگاه‌های مجاز دولتی و عدم انجام آزمایش در بدو ورود جریمه شدند.

براساس بیانیه دولت این مسافران در ۱۸ جولای وارد تورنتو شده بودند.

کانادا در تاریخ 5 جولای برای تسهیل شرایط سفر کانادایی‌های واکسینه شده و اتباع خارجی که اجازه ورود به این کشور را دارند اقدامات جدیدی را انجام داد. با این وجود مسافران باید قبل از رسیدن به مقصد مدارک واکسیناسیون خود را به صورت الکترونیکی برای دولت بارگزاری کنند.

براساس سیاست فعلی، افرادی که به طور کامل واکسینه نشده‌اند، باید به مدت سه روز در یک هتل مجاز اقامت کنند و 14 روز نیز در قرنطینه بمانند. همچنین این مسافران باید پس از ورودشان به کشور در چندین نوبت آزمایش کووید -19 انجام دهند.

آژانس بهداشت عمومی کانادا می‌گوید که این دو نفر شهروند کانادا هستند.

همچنین آژانس اعلام کرد:«ما برای حفظ هویت مسافران و احترام به روند قضایی هیچ اطلاعات دیگری را فاش نمی‌کنیم.»

این آژانس در بیانیه روز جمعه گفت اشخاصی که اطلاعات نادرست در مورد وضعیت واکسیناسیون خود ارائه بدهند ممکن است تا سقف ۷۵۰هزار دلار جریمه نقدی یا شش ماه حبس و یا با هر دو جریمه روبه‌رو گردند.

به گفته آژانس بهداشت عمومی کانادا، آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) برای شناسایی مدارک جعلی و رهگیری آنها با شرکای داخلی و بین‌المللی خود همکاری می‌کند. همچنین آژانس خدمات مرزی کانادا برای اطمینان از اعتبار مدارک پذیرفته شده با آژانس بهداشت عمومی کانادا در حال همکاری‌ست.

بیانیه دولت در خصوص جریمه‌ها در حالی صادر شد که کانادا در ماه آگوست مرزهای خود را به روی آمریکایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده بودند باز کرده بود. کانادا از مارچ ۲۰۲۰ تمامی سفرهای غیرضروری را ممنوع کرده است.

مقامات کانادایی قصد دارند در سپتامبر به همه افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند اجازه ورود به کانادا را بدهند. اگر مسافران خارجی قصد سفر به کانادا را داشته باشند باید در بدو ورود مدارک واکسیناسیون خود را بارگزاری کنند و دیگر نیازی به قرنطینه نخواهند داشت.

کودکان زیر 12 سال که همراه اعضای واکسینه شدهٔ خانواده‌شان هستند نیز تا زمانی که در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند و از حضور در گردهمایی‌های فضای سرپوشیده خودداری می‌کنند از قرنطینه معاف خواهند بود.

با وجود اینکه مرزهای کانادا در ۹ آگوست به روی مسافران آمریکایی باز می‌شود، احتمال دارد اعتصاب برنامه‌‌ریزی شده کارمندان آژانس خدمات مرزی کانادا موجب به تأخیر افتادن سفرها بین کانادا و ایالات متحده شود. ۹هزار کارمند آژانس خدمات مرزی کانادا به اعتصابی رای دادند که ممکن است، طبق اظهارات اتحادیه آنها، در 6 آگوست عملی شود.

منبع: newsweek