Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

زوج آمریکایی 4.8 میلیون دلار به بیمارستانی در نوا اسکوشیا اهدا کردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تیم و دایان لدوینا که به طور تصادفی لیورپول را در نوا اسکوشیا پیدا کرده بودند، تصمیم گرفتند سال‌ها‌ی پایانی زندگی خود را در آنجا سپری کنند.

تیم و دایان لدوینا پس از مرگشان 4.8 میلیون دلار به بنیاد بیمارستان عمومی کوئینز لیورپول اهدا کردند. این مبلغ بزرگ‌‌ترین کمک مالی خصوصی است که تاکنون به این بنیاد اهدا شده است.

تام، برادر دوقلوی تیم، در مصاحبه‌ اخیرش گفت: «آنها مردم را دوست داشتند. این زوج به کشور و شهر جدید نقل مکان کردند و خودشان را در خانه حبس نکردند. تیم و دایان با جامعه ارتباط داشتند و خودشان را به متعلق به آن می‌دانستند.»

تام در خصوص سفرهای تیم گفت: «تیم به عنوان مهندس در صنعت خودرو به کشورهای زیادی مانند آلمان و ژاپن سفر کرد.»

تیم و دایان به عنوان یک زوج عاشق کشف کردن جهان بودند. آنها در دهه 1990 به نوا اسکوشیا سفر کردند و اتفاقی به لیورپول رسیدند و عاشق این ساحل جنوبی  شدند. این خانواده تعطیلات خود را آنجا گذرانند و سرانجام در سال ۲۰۰۵ خانه همیشگی خود را نزدیک Western Head ساختند.

تیم و دایان، هر دو دوستدار حیوانات بودند و در خانه قبلی خود در نیویورک الاغ مینیاتوری پرورش می‌دادند، همچنین داوطلبانه با انجمن حمایت از حیوانات SPCA در لیورپول همکاری می‌کردند.

به گفته تام انجام فعالیت‌های داوطلبانه روشی بود که آن دو برای ورود به جوامع استفاده می‌کردند. تیم در گروه‌‌هایی مانند باشگاه کیوانیس فعالیت می‌کرد، دایان در کتابخانه محلی فعال بود و هر دو در کلیسای سنت گرگوری فعالیت بسیاری داشتند.

دایان در هنگام بررسی سلامتش برای مهاجرت به کانادا دریافت که سرطان دارد. به گفته تام دایان در مارچ ۲۰۱۲ درگذشت ولی در سال‌هایی که در بیمارستان کویینز تحت مراقبت بود به شدت احساس امنیت و حمایت می‌کرد.

در حالی که تام خودش را برای بازنشستگی آماده می‌کرد با برادرش ملاقات کرد. این ملاقات به تام‌ چیز‌های باارزشی را آموخت.

پس از چند سال، تیم که هنوز در لیورپول زندگی می‌کرد بیمار شد. او در سال 2015 درگذشت. تام به یاد می‌آورد که برادرش در مورد کمک مالی و اهمیت بیمارستان برای جامعه صحبت کرده بود.

تام در مورد روند اهدای این مبلغ گفت: «به دلیل مسائل حقوقی و ادارای فرامرزی، ارسال پول به حساب بانکی بنیاد کمی بیشتر از حد انتظار زمان برد، اما در نهایت همان سال به حساب بنیاد واریز شد.»

به گفته رئیس بنیاد بیمارستان و پزشک بازنشسته لیورپول، اَل دوسِی این زوج به طرز شگفت‌آوری به جامعه کمک کردند و بیمارستان از آنها بی‌نهایت سپاسگزار است.

این مبلغ برای بازسازی مطب قدیمی‌ای که قبلاً دوسِی از آن استفاده می‌کرد و در حال حاضر دندانپزشکی و مرکز آزمایش کووید-۱۹ در آن قرار دارد، استفاده خواهد شد.

دوسِی در مورد استفاده از این مبلغ توضیح می‌دهد: «با بازسازی این ساختمان دیگر نیازی نیست بیماران برای انجام آزمایش و کارهای دندانپزشکی به ساختمان بیمارستان بروند. همچنین فضای بیشتری برای پزشکان و پرستاران ایجاد می‌شود.»

در حال حاضر نام این ساختمان Ledvina‌ گذاشته شده ولی به عقیده تام هیچوقت برادر فقیدش به دنبال ثبت نام خود بعد از انجام این کار خیر نبود.

منبع: Cbc