Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

شناسایی موارد جدید ابتلا به سویه امیکرون در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از ثبت موارد جدید ابتلا به سویه جدید کروناویروس به نام امیکرون در استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا، کانادا با تشویق صدها مسافری که به تازگی از کشورهای پرخطر وارد این کشور شده‌اند، وضعیت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

دیروز سه‌شنبه در استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا موارد اولیه سویه امیکرون ثبت شد همچنین در روز دوشنبه اولین مورد ابتلا به سویه امیکرون در کبک و دو مورد دیگر در اتاوا تأیید شده است. پیش از این دو مورد ابتلا به امیکرون در اتاوا ثبت شد که اولین موارد ابتلا در کانادا به شمار می‌روند.

به گفته دکتر ورا اچ، مسئول بهداشت اتاوا، هر چهار مورد ثبت شده در اتاوا افرادی هستند که به صورت جداگانه به نیجریه سفر کرده‌اند. هم اکنون این چهار نفر در قرنطینه هستند و از مبتلایان دیگر هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

همچنین دو فرد دیگر ساکن همیلتون که به تازگی به آفریقای جنوبی سفر کرده بودند تحت نظر قرار گرفته‌اند.

پزشک ارشد انتاریو هشدار داد احتمال شناسایی موارد دیگر ابتلا به سویه جدید در استان وجود دارد و در پی آن مقامات استانی اعلام کردند در حال بررسی افزایش سرعت واکسیناسیون واکسن تقویت‌کننده هستند.

به گفته دکتر مور توالی یابی ژنوم بر روی ۱۰۰٪ نمونه‌های مثبت انجام خواهد شد. وی در ادامه افزود در حال بررسی اقداماتی هستند که از طریق آنها بتوانند تعداد ابتلا و بستری شدگان بخش مراقبت‌های ویژه را در استان کاهش دهند.

با توجه به سویه جدید کروناویرس روند واکسیناسیون واکسن تقویت‌کننده کووید-۱۹ در حال بررسی قرار گرفته است و دکتر معتقد است تجویز دوز سوم ممکن است با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

سویه امیکرون اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده است. آفریقای جنوبی که پیش از این به صورت هفتگی شاهد ۲۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ بود، به بیش از ۳۲۰۰ مورد ابتلا در روز شنبه رسیده و بیشترین موارد در شهر گوتنگ مشاهده شده است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی داده‌های بدست آمده حاکی از افزایش خطر ابتلا به سویه جدید است و افرادی که پیش از این به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و بهبود یافته‌اند نیز در معرض ابتلای مجدد قرار دارند.

روز جمعه دولت فدرال ورود مسافران را از هفت کشور آفریقای جنوبی که در آنها سویه جدید مشاهده شده بود ممنوع کرد، اما نیجریه در میان این کشورها نبود.

به گفته دکتر مور طی دو هفته گذشته ۳۷۵ نفر از این هفت کشور به انتاریو بازگشته‌اند. این استان از اتاوا درخواست کرده است که آزمایش کووید-۱۹ را در نقطه ورود تمامی مسافران دریافت کند و به آزمایش کووید-۱۹ پیش از عزیمت به کانادا اکتفا نکند.

دکتر مور با اشاره به چگونگی شیوع کروناویروس در سراسر جهان در ماه‌های آینده، با اجرای آزمایش کووید-۱۹ برای تمامی مسافران ورودی کانادا موافقت کرد. وی در ادامه افزود استان در حال بررسی قرص‌های ضدویرویس Merck و Pfizer با دولت فدرال است.

وی در ادامه افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم در ۳ ماه آینده بتوانیم این قرص‌های موثر را در دسترس عموم قرار دهیم و سطح ایمنی افراد را به تنهایی توسط این قرص‌ها افزایش دهیم.»

دکتر مور به واکسیناسیون به عنوان یکی از موثرترین روش‌های محافظت در برابر ویروس اشاره کرد و گفت: «۶.۴ از کودکان ۵ تا ۱۱ ساله اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.»

به گفته کریستین دوبه، وزیر بهداشت کبک، از تمامی ۱۱۵ مسافری که به تازگی از آفریقای جنوبی بازگشته‌اند درخواست شده است آزمایش PCR را انجام دهند و خود را قرنطنیه کنند.

دکتر هوراسیو آروودا رئیس ارشد پزشکی استان نیز تأیید کرده است که مورد شناسایی شده مبتلا به سویه امیکرون به نیجریه سفر کرده است.

 

 

منبع: calgary.citynews