Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

نکاتی در ارتباط با کاهش قیمت بیمه خودرو (قسمت دوم)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نویسنده: امین نظیری کارگزار رسمی بیمه اموال در البرتا
  1. در ادامه مقاله هفته پیش در ارتباط با روش‌های کاهش حق بیمه خودرو، به چند نکته زیر نیز اشاره می‌شود:
  2. اگر بدنبال تخفیف بیشتر در حق بیمه اتومبیل خود هستید، بعضی از شرکت‌ها با نصب اپلیکیشن و یا تجهیز خورد شما با کیت kit هوشمند، وضعیت رانندگی شما را از لحاظ میزان تردد، سرعت، استفاده از موبایل و یا تعداد ترمزهای ناگهانی رصد و در انتهای سال با ارایه گزارش، میزان تخفیف را که غالبا بین ۱۵-۲۰ درصد است را ارایه می نمایند. اگر راننده محتاطی هستید و مایلید حق بیمه خود را در سال‌های بعد کاهش دهید از این روش استفاده نمایید.
  3. اگر در ۵ سال گذشته از بیمه خسارتی را دریافت ننموده اید، می توانید از پوشش Accident Waiver استفاده نمایید تا در صورت بروز خسارت، در حق بیمه سال آینده شما تاثیر نگذارد. لازم به ذکر است که این نوع بند، تنها یک خسارت و یا claim را در سال پوشش می دهد.
  4. یکی از موارد تاثیر گذار در تعیین حق بیمه خودرو، نمره و یا سطح کلاس، Grid Level، بیمه گذار می باشد که معمولا بین‌صفر تا ۱۵- می باشد که صفر برای کاربران اولیه بیمه و ۱۵- برای بهترین بیمه گذار از لحاظ شرکت بیمه می باشد. با تمدید حق بیمه سالانه یک عدد منفی به سابقه شخص اضافه می‌شود تا در نهایت به ۱۵ منفی ختم خواهد شد. بازا هر خسارت ‌و در نظر گرفتن حجم خسارت، تعداد نفره منفی کم شده و سطح کلاس بیمه گذار به سمت مثبت و در نهایت افزایش حق بیمه پیش خواهد رفت. در هنگام تمدید بیمه نامه، حتما از کارگزار و شرکت بیمه بخواهید که این نمره را برای شما و سایر اعضا خانواده که در لیست بیمه شما هستند بررسی نمایند تا اگر اشتباهی در ثبت تعداد سنوات استفاده از حق بیمه صورت گرفته است، تصحیح شود.
  5. شغل بیمه گذار نیز از مواردی است که احیاناً در کاهش حق بیمه تاثیر دارد. تمام شرکت‌های بیمه برای تعدادی از شغلها از جمله پزشکان، مهندسین، وکلا، دانشجویان و‌یا حتی افراد بازنشسته، تخفیف قایل می شوند. حتما از کارگزار خود بخواهید که این مورد را در محاسبه حق بیمه در نظر بگیرد.
  6. بهبود میزان اعتبار مالی و یا credit از موارد دیگری است که در تعیین حق بیمه اثر می گذارد. اگر سابقه credit خوبی دارد حتما از کارگزار بیمه بخواهید که در محاسبه حق بیمه این موضوع را مد نظر قرار دهد.
  7. آدرس و محل سکونت بیمه گذار نیز در تعیین حق بیمه مهم می باشد. در موقعیت هایی مانند مرکز شهر و یا downtown، با توجه به میزان تردد و افزایش احتمال خسارت، حق بیمه از نقاط دیگر شهر بیشتر می باشد.
  8. در نهایت ارزان‌ترین حق بیمه به معنی بهترین بیمه خودرو نمی باشد. حتما نوع پوشش، میزان پوشش و همچنین سابقه شرکت بیمه را در هنگام پرداخت خسارت، بررسی نمایید. بسیاری از شرکت‌ها حق بیمه پایینی ارایه می دهند اما در پرداخت خسارت بسیار ضعیف عمل می نمایند.
  9. در هفته آینده در ارتباط با حق بیمه خانه صحبت خواهیم کرد.

امین نظیری
کارشناس و کارگزار بیمه رسمی اموال در البرتا