Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

تحریم‌های کانادا علیه ولادیمیر پوتین و کابینه‌ او

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا دور سوم تحریم‌های خود را علیه روسیه با هدف رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و کابینه‌ او اعمال می‌کند.

جاستین ترودو نخست‌ وزیر کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی از تحریم‌های جدید علیه سران کشور روسیه خبر داد. در این تحریم‌ها سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و بلاروس نیز مورد هدف قرار گرفته است.

ترودو در این خصوص می‌گوید: «اشتباه پوتین بی‌پاسخ نمی‌ماند. هدف ما تحریم ثروت شخصی پوتین است که توسط او و همراهانش محافظت می‌شود.»

«امروز جهان وحشت جنگی را تجربه می‌کند که توسط پوتین به راه افتاده است. حمله‌ای وحشیانه و بی‌دلیل به کشوری مستقل و دموکراتیک، جنایتی که زندگی بیش از ۴۰ میلیون شهروند بی‌گناه اوکراینی و جهانیان را تحت تأثیر خود قرار داده است.»

ترودو در ادامه به گزینه‌هایی اشاره کرد که برای تحریم علیه سران کشور روسیه در دسترس وی بوده‌اند. او واکنش‌های بین‌المللی را بی‌سابقه خواند.

علاوه بر تحریم‌های جدید کانادا علیه پوتین و همکاران او در این جنگ وحشیانه، کانادا در تلاش است تا سیستم پرداخت بین‌المللی سوئیفت را از دسترس روسیه خارج کند.

ترودو در ادامه خاطر نشان کرد برابر با هر کمکی که به صلیب سرخ شود تا سقف ۱۰ میلیون دلار به این ارگان بشردوستانه کمک خواهد کرد. این مبلغ اهدایی صرف کمک‌های امدادی در منطقه جنگی خواهد شد. لازم به ذکر است که این کمک هزینه جدا از ۶۲۰ میلیون دلاری است که دولت کانادا به دولت اکراین وام داده است.

 

 

منبع: Dailyhive