Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

افزایش درخواست‌ها برای حذف مالیات سوخت در بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Surry Board of Trade (SBOT) از دولت بریتیش‌کلمبیا خواسته تا هرچه سریع‌تر برنامه‌های لازم برای کاستن از هزینه‌های سوخت، همچون آنچه دولت استانی آلبرتا انجام داده را، در دستور کار خود قرار دهد.

آنیتا هابرمن، رئیس و مدیرعامل SBOT، در اینباره گفت: “در شرایط کنونی دولت استانی باید مالیات‌های خود را، با هدف حمایت از بیزینس‌ها، مورد بازنگری قرار دهد. هم‌اکنون تاثیرات پاندمی ادامه‌دار بوده و هزینه‌های زندگی و اجناس در حال افزایش است. رشد چشمگیر و بی‌سابقه قیمت سوخت نیز فشار مضاعف بر بیزینس‌ها آورده و دولت باید تمام تلاش خود را برای حمایت از بیزینس‌ها انجام دهد.”

به باور SBOT حذف موقت مالیات استانی سوخت باید تا زمان بهبود شرایط بین‌المللی ادامه پیدا کند و همزمان سرمایه‌گذاری در فناوری‌های سبز و کاستن وابستگی به نفت و گاز در کوتاه‌مدت و میان‌مدت در دستور کار قرار گیرد.

هفته گذشته جیسون کنی، نخست‌وزیر آلبرتا، از حذف کامل مالیات سوخت تا زمانی که قیمت هر بشکه نفت بالای 90 دلار باشد خبر داد. با اینحال با رسیدن قیمت هر بشکه نفت به زیر 80 دلار مالیات 13 درصدی سوخت فعال خواهد شد. این تصمیم آلبرتا برای بنزین و گازوئیل از تاریخ 1 اپریل اجرا و تا سه ماه پابرجاست.

در محدوده Metro Vancouver حدود 0.73 دلار در هر لیتر بنزین به واسطه مالیات‌های گوناگون استانی و منطقه‌ای به قیمت سوخت اضافه می‌شود. ازجمله این هزینه‌ها می‌توان به 0.10 دلار مالیات استانی کربن به ازای هر لیتر اشاره کرد که در ماه اپریل به 0.11 دلار نیز افزایش می‌یابد. همچنین در بریتیش‌کلمبیا تمام شهروندانی که بیش از 44,842 دلار در سال درآمد دارند دیگر از تخفیف 197 دلاری مالیات کربن استان بهره‌مند نمی‌شوند.

دولت استانی انتظار داشت تا پایان سال 2021 مالیات کربن فدرال خود را اعمال کند که موجب رشد 0.16 دلاری قیمت سوخت به ازای هر لیتر در Metro Vancouver می‌شود.

همزمان اعمال مالیات اجرای پروژه TransLink باعث هزینه اضافی 0.185 دلار بر هر لیتر سوخت در Metro Vancouver می‌شود. پیش از پاندمی این مالیات 45 درصد از بودجه اجرای پروژه TransLink را تامین می‌کرد. مقامات حمل‌ونقل عمومی از شهروندان خواسته‌اند تا با استفاده بیشتر از وسایط حمل‌ونقل عمومی جلوی رشد بیشتر قیمت سوخت را بگیرند.

طی ماه جاری قیمت سوخت معمولی در جایگاه‌های Metro Vancouver رکوردی جدید ثبت کرد و به بالای 2.00 لیتر در هر لیتر رسید.

رشد بی‌سابقه قیمت‌ها در چند ماه گذشته به دلایل گوناگون چون افزایش تقاضا پس از رشد اقتصادی و گردشگری و همچنین مشکلات ایجاد شده بر سر زنجیره تامین پس از تهاجم روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه روسیه رخ داده است.

منبع: Daily Hive