Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

اقدامات جدید بریتیش‌کلمبیا برای برخورد با جرایم خشن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دو روز پس از آنکه دیوید ایبی بعنوان نخست‌وزیر بریتیش‌کلمبیا سوگند یاد کرد، حال شنیده‌ها از اقدامات جدید با هدف تقویت قوانین برخورد با مجرمان سابقه‌دار و گسترش تیم‌های رسیدگی به مشکلات روانی حکایت دارند.

دولت استانی در پاسخ به خواسته‌های شهروندان بریتیش‌کلمبیا پس از ماه‌ها فقر و خشونت از اجرای برنامه‌ای بنام Safer Communities Action Plan خبر می‌دهند.

بگفته مقامات اجرای این برنامه به دلیل افزایش خشونت الزامی بوده است. آن‌ها باور دارند افزایش جرایم خشن به دلیل تاثیرات ناخواسته ناشی از تغییر قوانین فدرال و تصمیمات دادگاه عالی، افزایش مشکلات روانی و رشد اعتیاد به دلیل همه‌گیری COVID-19 و بحران مواد مخدر سمی بوده است.

برنامه جدید بر خدمات اجرایی و مداخله‌ای تمرکز خواهد داشت.

اولین گام برنامه ایجاد یک تیم با هدف واکنش هماهنگ با مجرمان توسط پلیس، بازرس‌ها و افسران است.

همچنین تیم‌های رسیدگی به مشکلات سلامت روان در جامعه گسترش پیدا خواهد کرد. در نتیجه پلیس می‌تواند بر جرایم تمرکز کرده و شهروندان در شرایط بحرانی دسترسی سریع و آسان به کادر درمان و خدمات امدادی خواهند داشت.

برای سال‌ها گروه‌هایی چون Centre for Addiction and Mental Health (CAMH) خوستار آن بودند که پلیس اولین تیم حاضر در صحنه‌های جرم نباشد. به باور آن‌ها در برخی رویدادها شهروندان با تراژدی‌های گوناگون روبرو می‌شوند که به بیماری‌های روانی انجامیده و نیاز به رسیدگی سریع دارد.

گام بعدی این برنامه ایجاد مدل جدید مراقبت از بیماران معتاد در بیمارستان St. Paul است.

بگفته مقامات استانی مدل جدید به افراد کمک می‌کند تا براحتی از بخش اورژانس وارد بخش سم‌زدایی و خدمات درمانی شوند. این مدل با کمک Vancouver Coastal Health و Providence Health Care طراحی شده است.

برنامه‌هایی نیز برای توسعه این مدل در دستور کار قرار دارد.

نخست‌وزیر بریتیش‌کلمبیا در اینباره گفت: “دلسوزی، نگرانی و اجرای اقدامات لازم در مورد مسائل مربوط به سلامت روان و اعتیاد به معنای آن نیست که باید رفتار مجرمانه و خشونت مکرر را بپذیریم.”

مسئولان استانی همچنین 10 مرکز Indigenous Justice را بازگشایی کرده و بهار سال آینده قانون “unexplained wealth order legislation” را معرفی می‌کنند.

علاوه بر اینها مقامات قصد دارند رویکردی روشن برای تعیین وثیقه مجرمان خشن در چارچوب قوانین فدرال ایجاد کنند تا اعتماد عمومی را به سیستم دادستانی افزایش دهد.

ایدی افزود: “همه سزاوار آنند که در جامعه احساس امنیت کنند. ما در حال ایجاد تغییرات برای گرد هم آوردن گروه‌های کلیدی هستیم تا ایمنی مردم و جوامع را تضمین کنیم. اطمینان می‌دهیم افرادی که مرتکب جرایم خشن می‌شوند با عواقب مواجه شده و فرصت لازم را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا به سلامت روان و مشکل اعتیاد خود رسیده کرده و چرخه زندگی آن‌ها درون و بیرون از زندان دگرگون شود.”

منبع: Daily Hive