Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

اجرای مقررات جدید زباله پلاستیکی در بریتیش‌کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت بریتیش‌کلمبیا در اقدامی مهم و زیست‌محیطی مقررات جدید زباله پلاستیکی را معرفی کرده است؛ حال بیزینس‌ها و سازمان‌ها شش ماه زمان دارند تا این قوانین جدید را اجرا کنند.

این مقررات Single-Use and Plastic Waste Prevention Regulation نام داشته و به مصرف کیسه‌های خرید، زباله‌های مصرفی در حوزه مواد غذایی، پلاستیک‌های تجزیه‌پذیر oxo و بسته‌بندی سرویس مواد غذایی ساخته شده با فوم پلی‌استایرن می‌پردازد.

جورج هیمن، وزیر محیط‌زیست و استراتژی تغییرات اقلیمی بریتیش‌کلمبیا، با اشاره به اهمیت اجرای این قوانین برای داشتن آینده بهتر گفت: “مردم و بیزینس‌ها شش ماه زمان دارند تا قوانین جدید را فرا بگیرند؛ در این مدت بیزینس‌ها می‌توانند موجودی انبارهای خود را مصرف کنند.”

این مقررات از ماه دسامبر و با تمرکز بر اقلام پلاستیکی یکبارمصرف که بازیافت آن‌ها سخت است، اجرا خواهند شد.

بگفته مسئولان بریتیش‌کلمبیا این مقررات کمک می‌کنند تا یک چرخه اقتصادی بدون پسماند و آلایندگی در استان ایجاد شود. به این ترتیب محصولات و مواد اولیه دوباره در اقتصاد استفاده شده و سیستم‌های طبیعی نیز قابل احیا خواهند بود.

وزیر کار بریتیش‌کلمبیا نیز در اینباره گفت: “مقررات جدید با کاهش بیشتر پسماند و تشویق به استفاده دوباره از محصولات چندبار مصرف، برنامه‌های دولت استانی، شهرداری‌ها و دولت فدرال در حوزه پلاستیک را تکمیل و گسترش می‌دهد.”

در جریان این کنفرانس به تاثیر مخرب زباله‌های پلاستیکی بر زندگی آبزیان نیز پرداخته شد. همچنین به این موضوع که زباله‌ها از طریق مصرف مواد غذایی دریایی به بدن انسان‌‎ها و بومیان را پیدا می‌کند، پرداختند.

شما می‌توانید مقررات جدید را در اینجا مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive