Sunday, April 28, 2024
9.6 C
Calgary

رشد 1.5 تریلیون دلاری ثروت پولدارترین خانواده‌های جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وبسایت بلومبرگ به تازگی فهرست ۲۵ خانواده ثروتمند جهان را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، ثروت این خانواده‌ها طی سال گذشته در مجموع 1.5 تریلیون دلار افزایش داشته است! در این بین نام یک خانواده کانادایی نیز به چشم می‌خورد.

به گفته دوون پندلتون، گزارشگر بلومبرگ، این خانواده‌های ثروتمند توانسته‌اند با اتحاد و همکاری ثروت خانوادگی خود را افزایش دهند.

در همین راستا، باب گولد، مشاور تجاری، می‌گوید: «موفق‌ترین خانواده‌های ثروتمند برای پیشرفت به صورت نسلی عمل می‌کنند. آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت دارند.»

خانواده کانادایی تامسون نیز با ثروت ۷۱.۱ میلیارد دلار در جایگاه دهم لیست قرار گرفته است.

خانواده تامسون از سهامداران اصلی Woodbridge هستند و خبرگزاری Thomson Reuters را نیز، که توسط پدربزرگشان تأسیس شد، مدیریت می‌کنند.

به گفته فوربز این خانواده بیش از ۳۲۰ میلیون سهام در این خبرگزاری دارد.

رئیس مشترک این نهادها دیوید تامسون است. فایننشال پست دیوید را شخصی اسرارآمیز معرفی می‌کند. دیوید تامسون به دلیل مجموعه هنری خود که آثاری از پابلو پیکاسو و جان کانستبل در آن به چشم می‌خورند، شهرت دارد.

خواهر و برادر دیوید به نام‌های تیلور و پیتر نیز 14 درصد سهام Woodbridge را در تملک دارند. شری بریدسون نیز که تنها فرزند ایرما تامسون است، ۲۳ درصد سهام شرکت را در اختیار دارد.

شری بریدسون توانسته با فعالیت‌های اجتماعی خود توجهات بسیاری را جلب کند. او در دهه ۷۰ میلادی مخالفت خود را با قانون سقط جنین کانادا اعلام کرد.

خانواده تامسون در شرکت مخابراتی Bell Canada‌ و نشریه Globe and Mail تورنتو نیز سهام دارند.

منبع: Dailyhive