Tuesday, April 16, 2024
1.7 C
Calgary

موسس کانادایی بایننس در میان ۲۰ ثروتمند جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

فوربس در سی و ششمین رتبه‌بندی سالانه میلیاردهای جهان فهرستی از اسامی ثروتمندترین افراد دنیا را منتشر کرده است که شامل ۲٬۶۶۸ نفر می‌شود.

بر اساس این گزارش ارزش دارایی این افراد ۱۲٬۷ تریلیون دلار تعیین شده است که نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ میلیارد دلار کمتر است.

چانگ پنگ ژائو، مؤسس صرافی ارزهای دیجیتال بایننس، با دارایی خالص ۶۵ میلیارد دلار در میان ۲۰ ثروتمند جهان قرار گرفته است. چانگ در حال حاضر ثروتمندترین کانادایی و ثروتمندترین مؤسس ارزهای دیجیتال در جهان است.

ژائو در سال ۲۰۱۹ در جایگاه ۱۸۱۸ قرار داشته است که رتبه کنونی وی نشان از موفقیت شگفت‌انگیز او دارد.

ژائو که با نام CZ نیز شناخته می‌شود در چین متولد شده است. او پس از اینکه پدرش در دانشگاه بریتیش کلمبیا مشغول به کار شد، در اواخر دهه ۱۹۸۰، با خانواده خود به ونکوور رفت.

بر اساس گزارش رسانه جمعی بلومبرگ، ژائو رشته علوم کامپیوتر را در دانشگاه مک گیل به اتمام رسانده است. او پس از یک بحث جالب‌توجه در بازی پوکر در سال ۲۰۱۳ به ارزهای دیجیتال علاقه‌مند شد.

ژائو سال ۲۰۱۷ بایننس را راه‌اندازی کرد که در سال ۲۰۱۸ به عنوان بزرگ‌ترین صرافی دیجیتال جهان شناخته می‌شد.

ژائو در این رتبه‌بندی پس از ایلان ماسک و جف بزوس قرار گرفته است.

جالب است بدانید ژائو تنها کانادایی این فهرست نبود. دیوید تامسون و خانواده‌اش، رئیس شرکت تامسون رویترز، با دارایی خالص ۴۹٬۲ میلیارد دلار در رده بیست و شش این رتبه‌بندی قرار دارد.

دیوید تامسون و خانواده‌اش یک امپراتوری بزرگ رسانه‌ای و انتشاراتی را مدیریت می‌کنند که توسط روی تامسون، پدربزرگش، تأسیس شده است.

ژائو اوایل سال ۲۰۲۲ وارد فهرست میلیاردهای بلومبرگ شد و رتبه یازدهمین ثروتمند جهان را از آن خود کرد.

به گقته فوربس میزان دارایی افراد این فهرست بر اساس نرخ ارز ۱۱ مارچ ۲۰۲۲ محاسبه شده است.

 

منبع: Dailyhive