Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

بهترین نقاط برای تماشای بارش شهابی جوزایی در کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بزرگترین بارش شهابی سال فردا به اوج خود می‌رسد و می‌توانید هر ساعت بین 100 تا 150 شهاب سنگ را تماشا کنید. به این ترتیب ساکنین نیمکره شمالی نمایشی خیره‌کننده را در آسمان شاهد خواهند بود.

به گفته ناسا بارش شهابی جوزایی با غروب خورشید در تاریخ 13 دسامبر به اوج خود می‌رسد و شهروندان کلگری می‌توانند آن را از ساعت 9 تا 10 شب در آسمان ببینند. شروع زودهنگام بارش شهابی جوزایی به شما این امکان را می‌دهد تا این رویداد را همراه با خانواده و فرزندان خود تجربه کنید.

برای لذت بردن از این رویداد نجومی باید از مناسب بودن وضعیت جوی مطمئن شوید. خوشبختانه طبق پیشبینی Environment and Climate Change Canada کلگری در این تاریخ هوای صاف و بدون ابر خواهد داشت؛ بنابراین مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دیگر نکته مثبت بارش جوزایی امسال نبود آلودگی نوری ماه در آسمان است. بنابراین با پوشیدن پوشاک گرم و همراه داشتن خوراکی و نوشیدنی داغ می‌توانید از شهر خارج شوید و بارش شهابی جوزایی را در آسمان کاملا تاریک و پر از ستاره تماشا کنید. در ادامه با بهترین نقاط کلگری برای تماشای بارش شهابی جوزایی آشنا می‌شویم.

پارک نوز هیل

این پارک مقصد محبوب بسیاری از شهروندان کلگری است. شما می‌توانید در این فضای 11 کیلومتر مربعی در داخل شهر منظره‌ای زیبا از آسمان را ببینید. هرچند ستاره‌ها به اندازه نواحی دور از شهر درخشان نیست، اما با توجه به سهولت دسترسی از مرکز شهر کلگری کاملا پذیرفتنی است. علاوه بر این دارای ارتفاع کافی می‌باشد و می‌توان رویدادهای نجومی را به زیبایی تماشا کرد.

آدرس: Nose Hill Park – 6465 14th Street NW, Calgary

دامنه‌های دایموند ولی

منطقه دایموند ولی که اخیرا با ادغام شهرهای بلک دایموند و ترنر ولی ایجاد شده است دامنه‌های بسیار زیبا و تپه‌های عالی برای تماشای آسمان شب دارد. شما می‌توانید با رفتن به جاده‌های اطراف برخی از بهترین نقاط برای تماشای بارش شهابی جوزایی را پیدا کنید. بنابراین صندلی و وسایل خود را آماده کرده و به یکی از مکان‌های داخل یا خارج از شهر بروید.

آدرس: The intersection of Highway 22 (Cowboy Trail) and Highway 7

اوکوتوکس بیگ راک

این مکان حیرت‌انگیز در جنوب شهر اوکوتوکس مکانی بی‌نظیر برای تماشای بارش شهابی جوزایی است. ما توقف در “اوکوتوکس اراتیک” را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محل در فاصله کافی از شهر قرار دارد و خبری از آلودگی نوری نیست. علاوه بر این می‌توانید گوی‌های آتشین را در دل منظره‌ حیرت‌انگیز و میان صخره‌ها تماشا کنید.

آدرس: Okotoks Erratic, AB-7, Diamond Valley

ویزلهد فلتز

منطقه ویزلهد فلتز 237 هکتار وسعت دارد و مکانی عالی برای تماشای آسمان شب و رویدادهای نجومی در کلگری است. البته باید به خاطر داشته باشید که این پارک از ساعت 5 صبح تا 11 شب باز است، بنابراین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهید.

آدرس: 37th Street SW & 66th Avenue Southwest

کراسفیلد

منطقه کراسفیلد در شمال کلگری با مناظر طبیعی حیرت‌انگیز، آسمانی پر از ستاره و جادویی دارد. شما می‌توانید خود را با خودرو به برکه‌‎های این منطقه برسانید و بارش شهابی جوزایی را از آنجا ببینید.

آدرس: Highway 2A, 43 km north of Calgary, Crossfield

منبع: Daily Hive