Saturday, April 27, 2024
14.2 C
Calgary

افزایش ۴۸ درصدی بیماران مبتلا به زوال عقل در انتاریو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق داده‌های جدید تعداد مبتلایان زوال عقل در انتاریو در حال افزایش است و پزشکان خواستار سرمایه‌گذاری و ایجاد امکانات برای مراقبت‌ خانگی از این بیماران هستند.

این اطلاعات پس از بررسی طرح بیمه درمانی انتاریو (OHIP) توسط انجمن پزشکی استان (OMA) منتشر شد. در حال حاضر ۴۳٬۰۰۰ پزشک عضو OMA‌ هستند.

به گفته دکتر اندرو پارک، رئیس OMA، برای حمایت از جمعیت سالخورده و مبتلایان زوال عقل به حمایت بیشتر در استان نیاز داریم. با وجود فعالیت ۳۰۰ متخصص زوال عقل در سراسر کانادا باز هم با کمبود مواجه هستیم.

دکتر پارک در مورد این بیماری گفت: «زوال عقل اصطلاحی عمومی است که برای برخی بیماری‌های حافظه و توانایی شناختی استفاده می‌شود. این بیماری فعالیت‌های روزانه را با اختلال مواجه می‌کند. آلزامیر به عنوان شایع‌ترین نوع زوال عقل ۶۰ تا ۷۰ درصد مبتلایان را به خود اختصاص می‌دهد. زوال عقل هفتمین عامل مرگ و میر سالمندان در سراسر جهان است.»

به گفته دکتر پارک، در حال حاضر از این بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی طولانی مدت نگهداری می‌شود.

دکتر الکساندریا پیل، متخصص نگهداری از سالمندان در گودریچ، علت افزایش این بیماری را مشکلات پیچیده‌تر سلامتی می‌داند.

دکتر پیل در مورد هزینه‌های این بیماران گفت: «هزینه مراقبت خانگی از بیماران مبتلا به زوال عقل در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰۳ دلار در روز بود. این مبلغ در مراکز مراقبتی طولانی مدت به ۲۰۱ دلار و در بیمارستان به ۷۳۰ دلار می‌رسید.»

در این بین خدمات ارائه شده توسط استان ارزان‌تر هستند. به عقیده دکتر پیل افزایش ۲۵ درصدی بودجه می‌تواند تمامی هزینه‌ها را پوشش دهد.

به گفته دکتر لیندا لی، پزشک خانواده و مدیر کلینیک Mint Memory، بیش از ۵۰۰ هزار نفر در کانادا به زوال عقل مبتلا هستند و پیش‌بینی می‌شود این عدد تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود. براساس آخرین گزارش انجمن کانادا تعداد مبتلایان به آلزایمر نیز به ۱.۷ میلیون نفر رسیده است.

منبع: CBC