چاه یعقوب (Jacob’s well)

یکی از زیباترین و در عین حال خطرناک ترین نقاط روی زمین، چاه یعقوب نام دارد. این چاه مشهور در کشور آمریکا و در منطقه‌ی ویمبرلی تگزاس قرار گرفته است. چاهی که به آن لقب زیبای ترسناک را داده اند چرا که تا حالا قربانیان زیادی گرفته است.

چاه یعقوب در واقع نام حفره ای بزرگ با دهانه ی ۴ متر و بسیار عمیق است که پرش در آن تا حالا جان افراد زیادی را گرفته است با این حال هنوز هم افراد ماجراجوی زیادی هستند که دوست دارند در داخل این چاه اسرار آمیز شیرجه بزنند و اعماق آن را کشف کنند. بد نیست بدانید که نام این چاه را از روی کتاب انجیل گرفته اند.

وقتی که برای اولین بار به چاه یعقوب نگاه می کنید، به نظرتان چشمه ی بی خطر و معمولی ای می آید که فقط کمی پهن است با این حال وقتی که بیشتر به داخل آن خیره می شوید، با حجم شگفت انگیزی از آب که نمی دانید در پس آن چه چیزی است روبرو می شوید. چند متر که به پایین این حفره ی آبی بروید، به ۴ حفره ی به هم متصل دیگر می رسید که از بین آنها، حفره ی چهارم از همه خطرناک تر است.

دهانه ی حفره ی چهارم بسیار باریک است و کمتر کسی تا حالا توانسته به آنجا برود و افرادی هم که رفته اند، زنده بیرون نیامده اند. حتی یکی از قربانیان آن، فردی به نام وود راسل بود که یکی از ماهرترین شناگران دنیا در آبهای آزاد بوده است اما متاسفانه بعد از شیرجه در این چاه، جان خود را از دست داد. با این حال گفته می شود که در حفره ی چهارم، سنگ های آهکی شگفت انگیزی وجود دارد و از آنجا که اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست، به اسرار آمیزتر شدن آن اضافه کرده است.

با وجود خطر زیادی که این چاه دارد ولی هر سال شیرجه زن های ماجراجوی زیادی را به خود جذب می کند. با این حال کسی بیشتر از چند متر اول را نتوانسته کشف کند و حتی با وجود تجهیزات هم این کار نشدنی بوده است.

البته یکی از افراد سالخورده ی اهل ویمبرلی که حالا ۸۰ سال دارد در این مورد گفته است که «وقتی کوچک بودم، پدرم ما در آب این چاه می انداخت اما به دلیل فشار زیاد آب چشمه امکان نداشت کسی غرق شود چون نمی توانست از چند فوت پایین تر برود.»

متاسفانه چشمه ی یعقوب برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ خشک شد اما تلاش های زیادی برای احیای آن انجام شد که به نتیجه رسید و دوباره پر آبی را مانند قبل برای ان به ارمغان آورد. مردم ویمبرلی برای این چاه ارزش زیادی قائلند و باور دارند که این چاه الهام بخش شناگران زیادی است.

 

 

مقاله قبلیبازار املاك شهر كلگرى در ماه جولاى ٢٠١٧
مقاله بعدیاین افکار سمی را رها کنید تا زندگی شادی داشته باشید