Saturday, April 27, 2024
6.6 C
Calgary

گذرنامه کانادا در میان برترین گذرنامه‌های جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به درستی می‌دانیم که داشتن گذرنامه نقش مهمی در مجوز ورود به کشورهای مختلف جهان را بازی می‌کند.

در همین راستا شناسه گذرنامه هنلی، که در واقع شاخصی برای ارزش‌گذاری گذرنامه‌های مختلف جهان است، به تازگی فهرستی از قدرتمندترین گذرنامه‌های جهان را منتشر کرده است. این وب‌سایت توسط شرکت مهاجرتی و سرمایه‌گذاری مستقر در لندن با نام Henley & Partners اداره می‌شود.

داده‌های مورد استفاده در این رده‌بندی از اطلاعات انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) جمع‌آوری شده است که شامل بررسی ۱۹۹ گذرنامه و ۲۲۷ مقصد مختلف می‌شود. اطلاعات این انجمن هر سه ماه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود.

طبق این رده‌بندی، گذرنامه کانادا در جایگاه هفتم قرار جهان قرار دارد که نسبت به سال گذشته یک رده ارتقا پیدا کرده است. شهروندان کانادا می‌توانند با گذرنامه خود بدون نیاز به ویزا به ۱۸۵ کشور سفر کنند.

گذرنامه آمریکا در جایگاه هشتم قرار گرفته و آمریکایی‌ها می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۸۴ کشور سفر کنند.

گذرنامه ژاپن که همیشه در صدر این فهرست قرار داشت، هم‌اکنون در جایگاه سوم قرار دارد و شهروندان این کشور می‌توانند بدون ویزا به ۱۸۹ کشور سفر کنند.

در حال حاضر سنگاپور در جایگاه نخست این فهرست قرار دارد و به شهروندان خود اجازه می‌دهد به ۱۹۲ کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنند.

جایگاه دوم این فهرست به طور اشتراکی به کشورهای اسپانیا، آلمان و ایتالیا تعلق دارد.

پایین‌ترین رتبه نیز از آنِ کشور افغانستان است که شهروندان این کشور تنها می‌توانند به ۲۷ کشور بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند.

به گفته دکتر Juerg Steggen، مدیرعامل شرکت Henley & Partners، آزادی سفر و میانگین تعداد مقصدهایی که شهروندان کشورها می‌توانند بدون نیاز به دریافت ویزا به آنجا سفر کنند عوامل تأثیرگذار در این رده‌بندی هستند. در سال ۲۰۰۶ تنها ۵۸ کشور مورد بررسی قرار می‌گرفتند اما در سال ۲۰۲۳ این عدد به ۱۰۹ کشور افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: «فاصله میان آزادی و امکان سفر بین کشورهای صدر و انتهای این فهرست قابل‌توجه است.»

 

 

منبع: Dailyhive