Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

سفر تاریخی آقاخان به کانادا و توقف در کلگری در ماه آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 Aga Khan ماه آینده برای برگزاری مراسم Diamond Jubilee به کانادا خواهد آمد.

۱۱ جولای ۲۰۱۷، مراسم ۶۰اُمین سال انتصاب Aga Khan به عنوان رهبر معنوی بیش از ۱۵ میلیون مسلمان شیعه اسماعیلی در سراسر جهان است. امسال، ۴۹‌اُمین Aga Khan، به مناسبت این سالگرد در طول نه ماه گذشته در سراسر جهان سفر کرده و درکنار راه‌اندازی پروژه‌های جدید اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، پیروانش را ملاقات کرده است.

در نوامبر ۲۰۱۷، این شهروند افتخاری کانادایی از شرق کانادا دیدن کرد و قرار است در اوایل ماه می، به غرب کانادا بیاید.

بر اساس گزارش Global Affairs Canada، فرماندار ژنرال Julie Payette، طی یک مراسم شام رسمی در Rideau Hall میزبان Aga Khan خواهد بود که از ۱ تا ۴ می به اتاوا خواهد آمد. Aga Khan سپس به سفر خود در کانادا ادامه خواهد داد و در ونکوور و سپس کلگری توقف خواهد داشت.

اسماعیلی‌های کانادا

Aga Khan از ۱۹۷۰ به مدت چندین دهه، یار و همراه قدیمی کانادا بوده است. بسیاری از اسماعیلیان در شرق آفریقا ساکن بودند تا  زمانی که Idi Amin به عنوان رئیس جمهور اوگاندا به قدرت رسید و دستور خروج ساکنان آسیایی از جمله هندوها و مسلمانان را صادر کرد.

هزاران نفر از ساکنان اوگاندا مجبور به ترک کشور ظرف مدت ۹۰ روز شدند. Aga Khan که دوست Pierre Trudeau نسخت وزیر وقت کانادا بود، از کانادا درخواست کمک کرد و کانادا درهای خود را برای استقبال از هزاران شیعه‌ی اسماعیلی باز کرد. این اولین باری بود که کانادا چنین گروه بزرگی از پناهندگان غیر اروپایی را می‌پذیرفت.

از آن زمان، اسماعیلیان اوگاندا، شرق آفریقا، آسیای مرکزی، هند و پاکستان به کانادا مهاجرت کردند و امروزه حدود ۱۰۰٫۰۰۰ اسماعیل، کانادا را خانه‌ی خود می‌دانند.

منبع: Dailyhive