Tuesday, April 23, 2024
15.6 C
Calgary

“غیرقانونی” دانستن تعرفه های مقابله به مثل کانادا توسط ایالات متحده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ایالات متحده اخیرا شکایت نامه ای را علیه کانادا تنظیم و به سازمان تجارت جهانی مطرح کرد.

غیر از کانادا، ایالات متحده همچنین اتحادیه اروپا، چین، مکزیک و ترکیه را نیز محکوم کرد و مدعی شد که تمام نرخ های تحمیل شده به این کشور در مقابل سخنان دونالد ترامپ کاملا “غیر منطقی” هستند.

به نقل از نماینده امور تجاری آمریکا، مالیات های تعیین شده توسط ترامپ برای فولاد و الومینیوم طبق قراردادهای ایالات متحده با هم پیمانهایش، کاملا قابل توجیه هستند. دولت معتقد است این عمل ترامپ صرفا برای حفاظت از امنیت ملی آمریکا است.

Robert Lighthizer، نماینده امور تجاری آمریکا، گفت: ” کارهای رییس جمهور طبق قوانین ایالات متحده و تجارت جهانی، کاملا قابل توجیه می باشند. بعضی از شرکای تجاری ما به جای انجام مذاکرات با خودمان، از طریق تعیین تعرفه های مقابله به مثل، اقدام به تنبیه کارمندان، کشاورزان و کارخانه های آمریکایی کرده اند.”

او همچنین گفت:” این تعرفه ها تعهدات تمامی اعضای سازمان تجارت جهانی را زیر سوال می برند. ایالات متحده هر کاری که لازم باشد را برای حفاظت از منافع خود انجام می دهد و از تمامی شرکای تجاری خود می خواهد که برای رفع مشکلات عدیده بخش فولاد و آلومینیوم همکاری کنند.”

ایالات متحده  از روز اول جولای به تعرفه های مقابله به مثلی کانادا واکنش نشان داده است و 10 تا 25 درصد مالیات را به واردات 12.7 بیلیون پوندی خود اضافه کرده است.

ااخبار مربوط به سازمان تجارت جهانی، یک روز قبل از سفر به واشنگتن دبیر پارلمانی وزیر تجارت بین الملل، Pamela Goldsmith، برای ملاقات صاحبان کسب و کار،منتشر شد. مسئولین امور جهانی کانادا معتقد هستند Goldsmith با نمایندگان ایالات متحده برای حل مشکلات مربوط به تعرفه های فولاد و آلومینیوم پای میز مذاکره خواهد نشست.

Goldsmith گفت:” ما باید بر روشمان در محافظت از منافع آمریکا و تعامل با جهان متمرکز باشیم. این چیزی است که من در آمریکا مطرح خواهم کرد.”

 

منبع:Dailyhive