Friday, April 26, 2024
7.2 C
Calgary

سخنان Rachel Notley درباره Trans Mountain

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پروژه Trans Mountain همچنان در مسیر طولانی خود با موانعی روبروست. صبح روز پنجشنبه، دادگاه فدرال استیناف، وقتی متوجه وجود مشکلاتی در تصمیم سازمان ملی انرژی شد، طرح گسترش خط لوله Trans Mountain را مردود اعلام کرد.

قاضی این پرونده، Eleanor Dawson، گفت:” اولا، باید بگویم که تصمیمات سازمان انرژی به قدری مشکل داشت که قابل تایید نبود. دوما، کانادا نتوانست وظیفه خود را در قبال مشورت با اهالی بومی به جای آورد.”

در ادامه، Gregor Robertson و John Horgan ، شهردار ونکوور و نماینده بریتیش کلمبیا نیز مخالفت خود را با پروژه Trans Mountain اعلام کردند. آقای Horgan در یک کنفرانس خبری کوتاه گفت که این مسئله همواره مربوط به حقوق First Nations بوده است و همچنین خاطرنشان کرد که “تصمیم سازمان انرژی مشکل دارد و آنها این حقوق را در نظر نگرفته اند”.

امروز تا زمان اعلام کنفرانس خبری Notley در ساعت 6 عصر، خبری درباره پروژه Trans Mountain منتشر نشده بود. Notley در صفح فیسبوک خود نوشت:” ما در شرایط سختی قرار داریم. امشب در یک برنامه زنده با اهالی آلبرتا درباره نحوه دفاعمان از مشاغل، منابع و آینده شهرمان صحبت خواهم کرد.”

 

منبع: Dailyhive