Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

انتخابات زودهنگام فدرال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو پس از دیدار با فرماندار کل مری سیمون اعلام کرد انتخابات زودهنگام فدرال کانادا در سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

این جلسه که در صبح روز یکشنبه برگزار شد یک ساعت به طول انجامید و در نهایت سیمون درخواست ترودو مبنی بر منحل کردن پارلمان را تأیید کرد.

۲۰ سپتامبر به عنوان روز رأی‌گیری تعیین شده است و به رهبران فدرال فرصت ۳۶ روزه داده می‌شود تا در مبارزات انتخاباتی شرکت کنند. انتخابات فدرال  پیش‌رو اولین انتخابات از آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ خواهد بود.

به گفته ترودو تصمیمات امروز دولت آینده فرزندان‌مان را می‌سازد و کانادایی‌ها سزاوار این هستند که نظرات خود را برای شکل‌گیری آینده بیان کنند.

وی در ادامه افزود: «ما به این انتخابات نیاز داریم تا با یکدیگر انتخاب کنیم چگونه نبرد با کووید-۱۹ را به پایان برسانیم، واکسیناسیون را به اتمام برسانیم و فردایی بهتر بسازیم.»

ارین اوتول، رهبر حزب محافظه کار و جاگمیت سینگ، رهبر حزب دموکراتیک ملی هر دو به‌سرعت پس از بیانیه ترودو کارزار حزب خود را آغاز کردند.

آخرین انتخابات فدرال در اکتبر 2019 برگزار شد که در نهایت منجر به تشکیل دولت فاقد اکثریت مطلق توسط حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو شد.

پیش از انحلال پارلمان، لیبرال‌ها 155 کرسی، محافظه کاران 119 کرسی، بلوک کبکوا 32 کرسی، حزب دموکرات ملی 24 کرسی و حزب سبز دو کرسی در پارلمان داشتند. همچنین پنج کرسی مستقل و یک صندلی خالی در پارلمان وجود داشت.

منبع: Dailyhive