Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

والدین کانادایی واکسینه کردن خود را به فراموشی سپرده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شما با واکسینه کردن خودتان، نه تنها از خود مراقبت می کنید، بلکه جلوی فراگیر شدن بسیاری از بیماری ها را نیز می‌گیرید.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در داروخانه شاهد هستیم، این است که واکسنهای موجود تنها مخصوص کودکان هستند.از زمان تولد کودک، والدین با برنامه های درمانی زیادی را برای تضمین سلامت آینده فرزندان خود اتخاذ می کنند.

آمار نشان می دهند که با وجود اولویت داشتن واکسیناسیون کودکان، تنها 10 درصد از بزرگسالان تمام واکسنهای موردنیاز را دریافت کرده اند. به عنوان افراد بزرگسال، بسیار مهم است که ما برای خود نیز یک روند منظم واکسیناسیون داشته باشیم و این باعث حفظ طولانی مدت سلامتی ما می شود.

برخی از واکسنها باید طی یک برنامه منظم و برخی از آنها نیز باید متناسب با محل زندگی و سفرهای موجود دریافت شوند. هر چه سن ما بالاتر می رود، احتمال مبتلا شدن به بیماری بیشتر می شود. لذا، سازمان سلامت کانادا، تعدادی از واکسنها را به عنوان ضروری ترین تزریقات ممکن معرفی کرده است.

هپاتیت نوع A و B

این بیماری ها می توانند باعث ایجاد عفونت و آسیب دیدگی در کبد شوند. مطلع باشید که تنها یک واکسن برای این بیماری ها کافی نیست. برای مقابله با آنان باید در طول سال 2 یا 3 بار واکسیناسیون صورت بگیرد.

بیماری زونا

این بیماری توسط ویروس آبله مرغان به وجود می آید و ابتلا به آن برای تمام بزرگسالانی که یکبار آبله مرغان گرفته است، ممکن است. معمولا افراد بالای 50 سال دچار این بیماری می شوند و نشانه های این بیماری خارش دردناک و تاولهای متعدد بر روی بدن یا صورت است. از هر 3 نفر، یک نفر دچار زونا می شود و برای پیشگیری از آن، واکسیناسیون ضروری است.

HPV (پاپیوماویروس انسانی)

HPV یکی از شایع ترین بیماری های جنسی است. تحقیقات نشان می دهد که 70 درصد از کانادایی ها در طول زندگی خود دچار این بیماری می شوند. HPV باعث انواع بیماری در ناحیه گردن و ایجاد ضایعات تناسلی می شود. برای پیشگیری از این بیماری بهتر است واکسیناسیون بیش از یکبار صورت بگیرد.

بیماری پنوموکوک

این بیماری توسط یک باکتری به وجود می آید و ابتلا به آن، باعث ایجاد ذات الریه، عفونت های خونی و مننژیت می شود. انجام واکسیناسیون سبب پیشگیری از این بیماری و یا حداقل کاستن شدت آن خواهد شد.

محل انجام واکسیناسیون

آن چه بسیاری از افراد نمی دانند، این است که به راحتی می توانند واکسنهای مخصوص بزرگسالان را در داروخانه ها پیدا کنند. در واقع، در بسیاری از استانهای کشور، داروسازها می توانند برای انجام واکسیناسیون نسخه بنویسند. داروسازهای حاضر در آلبرتا، نیو برانزویک، نوواسکوشا و پرینس ادوارد، می توانند واکسنهای بزرگسالان را تجویز کنند.

 

منبع: Huffington Post