Thursday, April 25, 2024
8 C
Calgary

حمل ماری‌جوانا در سفرهای هوایی هم قانونی خواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به زودی اجازه خواهید داشت در پروازهای داخلی تا ۳۰  گرم ماری‌جوانا به همراه داشته باشید. بعد از اینکه مصرف و حمل مار‌جوانا در کانادا قانونی شد قرار شده است که حمل ماری‌جوانا در سفرهای هوایی قانونی شود.

طبق اظهارات مسئولین سازمان حمل ونقل (Transport Canada) بعد از اکتبر ۲۰۱۸ مسافران پروازهای داخلی مجوز حمل یک مقدار قانونی از ماری‌جوانا که ۳۰ گرم تعیین شده است را در چمدان یا کیف بازرسی شده خود خواهند داشت.

بنابراین شما قادر خواهید بود ذخیره ماری‌جوانای خود را به هر نقطه از کانادا همراهتان ببرید اما این نقاط داخلی که صحبتش را می‌کنیم  به طور جدی اهمیت دارند. بعد از ۱۷ اکتبر هنوز هم حمل ماری‌جوانا حتی آن میزان که برای مصرف پزشکی تجویز شده است بین مرزهای بین‌المللی به شدت ممنوع خواهد بود. حمل ماری‌جوانا در سفرهای هوایی که به مقصد کشورهای دیگر است فعلا ممنوع است.

این قانون ممنوعیت حتی در صورتی که سفر هوایی مابین دو منطقه مجاور انجام بگیرد که در هر دو مصرف و حمل ماری جوانا قانونی است، یعنی پرواز از تورنتو به دنور درکلرادو (Denver, Colorado) نیز صادق خواهد بود.

طبق گفته‌های سازمان حمل ونقل Transport Canada علائم و تابلوهایی در خروجی فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری قایق‌های موتوری و تفریحی و ایستگاه‌های قطار در کانادا نصب خواهند شد که به مسافران توصیه می‌کنند همراه داشتن ماری‌جوانا هنگام عبور از مرزهای بین المللی غیرقانونی است. سازمان حمل ونقل Transport Canada همچنین در حال همکاری با ایالات و مناطق مختلف است تا علائم و تابلوهای جاده‌ای در نزدیکی تمام گذرگاه‌های مرزی کانادا نصب کند.

به خاطر داشته باشید ممنوعیت حمل ماری‌جوانا در سفرهای هوایی تا ۱۷ اکتبر ۲۰۱۸ همچنان به قوت خود باقی است.

در سراسر ایالت‌ها و مناطق سرزمینی کانادا شما باید حداقل ۱۹ سال سن داشته باشید تا بتوانید ماری‌جوانای مخصوص مصرف بزرگسالان را به همراه داشته باشید، به جز ایالت‌های کبک (Quebec) و آلبرتا که شرط سنی در آن‌ها ۱۸ سال است (البته این قانون سنی ممکن است بعد از انتخابات داخلی ایالت تغییر پیدا کند. دولت محلی کبک مایل است شرط سنی را به ۲۱ سال افزایش دهد).

افرادی که به این سنین قانونی رسیده باشند قادرخواهند بود تا میزان ۳۰ گرم گل خشک (ماری‌جوانای خشک) یا معادل آن را خریداری کنند و به منظور مصارف شخصی همراه داشته باشند حتی اگر این مصرف شخصی درون هواپیما صورت بگیرد.
منبع: dailyhive