Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

کره جنوبی هم مصرف دارویی ماریجوانا را قانونی می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کره جنوبی اولین کشور آسیایی خواهد بود که اقدام به قانونی کردن مصرف دارویی ماده ماریجوانا می‌کند. در تصمیم اتخاذ شده اخیر مجلس ملی این کشور در ۲۳ نوامبر، فروش، واردات و صادرات ماریجوانا برای مصارف دارویی بلامانع شناخته شد. در یک لایحه تحت عنوان «اصلاح قانون اقدام در مورد مدیریت داروهای مخدر»، این کشور اصول مقررات جدید خود را در رابطه با کنترل ماده ماریجوانا تشریح می‌کند.

جریمه نقض قوانین جدید از مبلغ ۱ میلیون (زیر ۱۲۰۰ دلار کانادا) به مبلغ ۲ میلیون وون کره جنوبی (به اندازه ۲۳۵۰ دلار کانادا) افزایش می‌یابد تا تاثیرگذاری جریمه‌های تحمیل شده به قانون‌شکنان افزایش پیدا کند.

آن دسته از افراد و موسساتی که به دنبال واردات، صادرات، تولید یا تجارت ماریجوانا به منظور مصارف دارویی هستند باید توسط نهاد ریاست‌جمهوری (Presidential Decree) تایید شوند و نیز جواز تایید سازمان غذا و داروی کشور را نیز اخذ کنند. اداره مالیات نیز می‌تواند مجوزهای مربوط به صادرات و واردات ماریجوانا و تولید این ماده را در هر زمان که صلاح بداند لغو کند.

بیمارانی که به دنبال خرید ماریجوانا هستند باید نسخه پزشک خود را همراه داشته باشند و مجبور هستند به مرکز دارویی Korea Orphan Drug Center در منطقه گانگنام (Gangnam) درست مثل مرکزی که در پی سای سانگ (Psy song) وجود دارد مراجعه کنند و این مراکز عرضه کننده داروی بیماری‌های خاص هستند که تولید و فروششان برای شرکت‌های بزرگ دارویی مقرون به صرفه و سودآور نیست. با در دست داشتن مدارک کافی و لازم افراد نیازمند می‌توانند ماریجوانای دارویی خود را دریافت کنند.

منتظر نباشید که به این زودی‌ها فروش ماریجوانا برای مصارف تفریحی قانونی شود. یک توئیت از طرف سفارت کره جنوبی به شهروندان کره‌ای در کانادا یادآوری کرده است که مصرف بیش از حد ماریجوانا می‌تواند پیامدهای جدی در پی داشته باشد. در اکانت رسمی سفارت کره جنوبی در توئیتر آمده است:

حتی اگر در منطقه‌ای هستید که مصرف ماریجوانا در آن قانونی است لطفا مطلع باشید که اگر جزو شهروندان استفاده کننده از ماده ماریجوانا هستید (شامل خرید، مالکیت یا حمل این ماده) در صورت ارتکاب رفتار مجرمانه مجازات خواهید شد.

تنها کشور غیر از کره جنوبی در این منطقه از آسیا که مصرف ماریجوانا در آن به صورت دارویی یا مصارف دیگر قانونی است ممکن است جمهوری خلق کره باشد که با نام کره شمالی شناخته می‌شود. با اینکه این موضوع به طور قطع تایید نشده است اما مسافران به این کشور گفته‌اند که ماریجوانا به صورت آزادانه در بازارهای آنجا فروخته می‌شود و مخصوصا بین سربازان بسیار محبوب است. در حال حاضر، سایر کشورهای این منطقه مانند تایوان (Taiwan) و مالزی (Malaysia) در حال بررسی ظرفیت قانونی‌سازی مصارف دارویی ماریجوانا هستند.
منبع: dailyhive