Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

سرمایه‌گذاری 18.4 میلیارد دلاری شرکت هوندا در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس اعلام خبرگزاری‌های ژاپنی، شرکت هوندا قصد دارد یک سرمایه‌گذاری 18.4 میلیارد دلاری را با هدف راه‌اندازی یک کارخانه تولید خودروهای برقی در کانادا انجام دهد.

بر این اساس شرکت هوندا می‌خواهد در این شرکت خودروهای برقی و باتری تولید کند. این واحد نقش مهمی در تامین نیاز بازار خودروهای برقی ایفا خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که شرکت هوندا چندین محل را برای احداث این کارخانه در نظر دارد. یکی از این مکان‌ها در کنار شرکت کنونی هوندا در آلیستون انتاریو است.

با تمامی این‌ها هنوز مقامات شرکت هوندا و مسئولان وزارت صنعت کانادا این خبر را تایید نکرده‌اند.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت کانادا، سرمایه‌گذاری احتمالی هوندا در کشور را نشانگر اهمیت کانادا به عنوان تامین‌کننده باتری خودروهای الکتریکی و پیشبرد برنامه‌ها در حوزه EV، دانست.

او در اینباره گفت: “گزارش‌های منتشر شده درباره تصمیم احتمالی هوندا برای سرمایه‌گذاری چشمگیر در کانادا نشان‌ دهنده کیفیت نیروی کار و قدرتمند بودن این صنعت در کشور است.

خبرگزاری نیکی ژاپن وجود منابع بیشمار انرژی‌های تجدیدپذیر در کانادا را یکی از مهمترین دلایل این تصمیم شرکت هوندا عنوان کرده است.

اخیرا هوندا یک واحد تولیدی خود در اوهایو را بازیابی کرد تا در آن تولید خودروهای برقی را شروع کند. علاوه بر این آن‌ها قصد دارند یک واحد تولید باتری خودروهای الکتریکی را با همکاری LG Energy Solution در این ایالت راه‌اندازی کنند. با این وجود به نظر می‌رسد که هوندا تولید باتری در کانادا را به تنهایی انجام خواهد داد.

شرکت LG در حال حاضر شریک گروه خودروسازی Stellantis در شرکت 5 میلیارد دلاری تولید باتری در ویندزور انتاریو است. این واحد یکی از چند شرکت بزرگ بود که پس از ارائه یارانه‌‌های قابل توجه احداث شد.

شرکت فولکس‌واگن نیز مشغول احداث یک واحد تولید باتری در سنت توماس انتاریو است. علاوه بر این Northvolt نیز می‌خواهد یک شرکت را در حدود 30 کیلومتری شرق مونتریال احداث کند.

هوندا در سال 2022 اعلام کرد که 1.38 میلیارد دلار را برای بهینه‌سازی شرکت آلیستون اختصاص خواهد داد. این برنامه با هدف راه‌اندازی خط تولید اصلی کراس‌اور هیبریدی CR-V دنبال شد.

شرکت هوندا به تازگی فروش اولین خودروی برقی خود به نام Prologue را در کانادا آغاز کرده است.

منبع: CTV News