Friday, April 26, 2024
2.7 C
Calgary

ترودو: بخش عمده‌ای از Carbon tax به مردم کانادا بازپرداخت می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال جزئیات بیشتری در مورد سیاستی که امیدوار است با آلودگی هوا مبارزه کند منتشر کرده است و می‌گوید قرار است بخش عمده پولی که مردم کانادا به عنوان مالیات جدید آلودگی سوختی پرداخت می‌کنند به آن‌ها مسترد شود. جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز سه شنبه جزئیات مربوط به استرداد این پول‌ها را به صورت اجمالی و به عنوان بخشی ازمبارزات سخت‌کوشانه دولت در طرح ضربتی موسوم به Climate Action Incentive تشریح کرد.

با شروع سال جدید همه مالیات‌های مستقیم پرداخت شده در ۴ ایالت آنتاریو، نیوبرانسویک (New Brunswick)، مانیتوبا (Manitoba) و ساسکاتچوان (Saskatchewan) که  نرخ جدید مالیات بر آلودگی سوختی را تعیین نکرده‌اند مستقیما به ساکنان این ایالت‌ها مسترد خواهد شد. ترودو در بیانیه‌ای اعلام کرد:

مردم کانادا می‌دانند که آلودگی‌های محیط زیست خالی از هزینه نیست. آن‌ها مطلع هستند که آلودگی سوختی بدون مرز و محدویت است. همه ما اعم از پیر یا جوان، ثروتمند یا فقیر، شهرنشین یا روستانشین، ساکن جنوب یا شمال کشور همگی درگیر این مساله هستیم.

دولت مرکزی کانادا به ایالت‌های این کشور ۲ سال مهلت داده است تا ابتکارعمل تعیین نرخ جدید مالیات بر آلودگی سوختی را به دست بگیرند. عمده ایالت‌های کانادا از جمله آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور(Labrador)، مناطق شمال غربی، نوااسکوتیا (Nova Scotia)، پراینس ادوارد آیلند (Prince Edward Island)، کبک (Quebec) و یوکون (Yukon) تاکنون یا سیستم‌های خاص خود را ایجاد کرده‌اند یا سیستم تعیین نرخ آلودگی سوختی دولت فدرال سوختی را به خدمت گرفته‌اند.

ترودو می‌گوید تحت مقررات سیستم جدید پرداخت مالیات بر آلودگی سوختی، طرح ضربتی Climate Action Incentive به خانوارها مبالغی بیشتر از آنچه به عنوان مالیات آلودگی پرداخت می‌کنند مسترد خواهد داشت. طبق این بیانیه دولت فدرال همچنین مقرر کرده است که کمک مالی به شهرها، مدارس، بیمارستان‌ها، مراکز کسب وکار و جوامع بومی ایالت‌های مورد نظر جهت کمک به آن‌ها برای مصرف کارامدتر انرژی اختصاص دهد.

بیانیه روز سه‌شنبه در مورد شرایط آب وهوایی در حالی منتشر می‌شود که ترودو سعی دارد ایده مبارزه با آلودگی سوختی  را بدون تحمیل مخارج اضافی بر جیب مردم به آن‌ها عرضه کند. او درادامه می‌گوید:

امروز با به کارگیری راهکارهای عملی می‌توان فرصت‌های اقتصادی و همینطور آینده‌ای توام با امنیت و خوشبختی را برای تمام مردم کانادا رقم زد.

۳ ایالت بریتیش کلمبیا، آلبرتا و کبک هم‌اکنون دارای سیستم‌هایی برای تعیین نرخ مالیات بر آلودگی سوختی هستند.

ترودو می‌گوید تعیین نرخ آلودگی سوختی یکی از بهترین روش‌های حال حاضر برای کاهش در تغییرات آب وهوایی است که سبب تولید و ساطع شدن گازهای گلخانه‌ای به جو زمین می‌شود. اندرو شییر (Andrew Scheer) رهبر حزب محافظه‌کار می‌گوید حزب ایشان در صورت انتخاب شدن او در انتخابات سال آینده دولت فدرال اقداماتی برای حذف مشکلات ناشی از قوانین وضع شده توسط حزب لیبرال دموکرات در مورد مالیات بر آلودگی سوختی ازجمله کاهش پول نقد و از دست رفتن رده‌های شغلی انجام خواهد داد.

منبع: dailyhive