Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

دستگیری شهروند امریکا در مرز به دلیل حمل ماریجوانا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک آمریکایی در مرزبین آمریکا و کانادا به دلیل واردات ماریجوانایی که به طور قانونی در کانادا خریداری کرده بود دستگیر شد. این فرد آمریکایی ۲۳ ساله بعد از اینکه تلاش کرد با به همراه داشتن ماریجوانای خریداری شده از کانادا وارد ایالات متحده شود دستگیر شد.

طبق اظهارات دفتر دادگستری ایالات متحده، شخصی به نام دیوید دراتچ (David Dratch)، ساکن مونتگومری در نیویورک (Montgomery, NY) با اعلام شکایت جزائی به دلیل همراه داشتن ماده کنترل شده ماریجوانا، اقدام به واردات این ماده و قاچاق کالا به داخل ایالات متحده محکوم شد. این محکومیت شامل حداکثر مجازات ۵ سال زندان  و پرداخت جریمه‌ای به مبلغ ۲۵۰۰۰۰ دلار آمریکا می‌شود.

دراتچ روز ۲۵ اکتبر با عبور از گذرگاه مرزی Peace Bridge قصد وارد شدن از کانادا به ایالات متحده را داشته است که برای انجام بازرسی‌های ثانویه فراخوانده می‌شود. دفتر دادگستری ایالات متحده گفت که در طول بازرسی اولیه‌ای که از این شخص انجام شده دراتچ اظهار کرده است که هیچ ماده مخدر، اسلحه یا وسایل ممنوعه به همراه ندارد اما در بیانیه منتشر شده از جانب دادگستری چنین آمده است:

در طول انجام بازرسی‌های ثانویه از اتومبیل مدعی علیه، سگ موادیاب با استشمام یک رایحه که قبلاً برای تشخیص آن آموزش دیده بود از اتاقک اتومبیل شروع به پارس کردن کرد.

نتیجه حاصل از جستجوی اتومبیل شامل کشف ۶ پاکت نامه حاوی ماریجوانا، دو شیشه درب‌دار محتوی شیره ماریجوانا و ۴ بسته دیگر محتوی پاستیل‌های کرمی شکل غنی شده با تتراهیدروکانابینول (THC-infused gummy worms) بود.

دراتچ را به محض پیدا شدن این اقلام در اتومبیلش دستگیر کرده بودند. اگرچه طبق اظهارات اداره دادگستری ایالات متحده این محصولات به طور قانونی از یک درمانگاه در کانادا تهیه شده بودند اما تنقلات حاوی ماریجوانا و مواد خوراکی غنی‌سازی شده با آن در حال حاضر مشمول اعمال قانونی برای تهیه ماریجوانا نیست. دفتر دادگستری در ادامه افزود:

طی بازرسی‌های به عمل آمده از تلفن همراه دراتچ یک پیامک ارسال شده در همان روز به شخصی با نام مکس یافت شد که در آن نوشته شده بود: هی رفیق! من حدود ۱۰۰ گرم تنقلات حاوی ماریجوانا دارم و من را اینجا در گمرک نگه داشته‌اند و حالا هم سوالات زیادی از من می‌پرسند.

دفتر دادگستری ایالات متحده همچنین با اعلام اینکه شکایت علیه دراتچ نتیجه بازرسی‌های انجام شده توسط مسئولین مرکز حفاظت گمرکی و مرزی  Customs and Border Protection بوده است افزود:

در حال حاضر این حقیقت که مدعی علیه متهم به این عمل مجرمانه شده است تنها یک اتهام است و او تا زمانی که گناهکار بودنش به اثبات نرسیده باشد بی‌گناه محسوب می‌شود.

با وجود اینکه ماده ماریجوانا در کانادا قانونی شده است و ۹ ایالت آمریکا نیز ماریجوانا را قانونی اعلام کرده‌اند اما دولت فدرال ایالات متحده همچنان این ماده را غیرقانونی می‌پندارد.

منبع: dailyhive