Thursday, April 25, 2024
8 C
Calgary

لطمه به مشاغل در اثر برنامه حفاظت از گوزن شمالی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وزیر محیط زیست ایالت بریتیش کلمبیا می‌گوید با جوامع محلی ایالت قبل از نهایی شدن برنامه حفاظت از گونه گوزن شمالی مشورت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

برنامه مقامات بریتیش کلمبیا جهت حفاظت از برخی گونه‌های گوزن شمالی سبب نگرانی برخی از جوامع ساکن در بخش شمالی بریتیش کلمبیا شده است. دولت محلی بریتیش کلمبیا در حال کار روی برنامه حفاظت از برخی گونه‌های گوزن شمالی است که نسلشان در معرض انقراض همیشگی قرار دارد اما این موضوع سبب نگرانی جوامع ساکن در منطقه Peace River Regional District در رابطه با تاثیرات بالقوه این اقدامات روی صنایع محلی شده است.

اکنون این منطقه خواستار مشارکت در فرایند برنامه‌ریزی شده است. دان روس (Dan Rose)، یکی از مدیران منطقه‌ای ناحیه Chetwynd به کارولینا دی ریک (Carolina de Ryk)، سرپرست  نشریه Daybreak North گفت:

ما از فرایند برنامه‌ریزی و موارد مشمول در آن اطلاعات خیلی کمی در دست داریم و همین موضوع سبب نگرانی ما شده است. اطلاعات بسیار جزئی از این موضوع به دستمان رسیده است. در حقیقت ۴ وزارتخانه درگیر فرایند مذاکرات در این زمینه هستند و به نظر می‌رسد که ما پیام‌های ضدونقیضی از آن‌ها دریافت کنیم.

روس می‌گوید حفاظت از گوزن شمالی مهم است اما در صورتی که برنامه مذکور از پیش برای حفاظت از بخش‌های بزرگی از ایالت تدارک دیده شده باشد می‌تواند شغل‌های محلی را در معرض تهدید قرار دهد. او گفت برای مثال در منطقه Chetwynd صنایع فعال در حوزه‌های چوب‌بری و زغال سنگ جزو صنایعی هستند که در حدود ۵۰۰ شغل را تحت پوشش خود قرار داده‌اند و یک سوم مالیات شهر از طریق آن‌ها تامین می‌شود. از دست رفتن این صنایع می‌تواند سبب بروز فاجعه اقتصادی در نواحی شمالی شود.

طبق اظهارات وزارتخانه قرار است گفتگوهایی در این زمینه انجام شود

اما وزارت محیط زیست در یک بیانیه اعلام کرد که مقامات این وزارتخانه در ۳ هفته گذشته ۲ بار با مسئولین منطقه شمالی ایالت دیدار داشتند و اطلاعات لازم را در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند. وزیر گفت در حال مذاکره با جوامع سرخپوستان کانادا (First Nations) و مقامات فدرال در رابطه با حفاظت از گونه‌های گوزن شمالی است به طوریکه حاصل این مذاکرات بتواند اختلال در صنایع محلی را به حداقل ممکن برساند. وزیر گفت:

تمام این تلاش‌های انجام شده در راستای حفاظت و تجدید منابع گوزن شمالی فرصت‌هایی هستند در اختیار شرکای کنونی و جدید ذی‌نفع در صنعت و اجتماع که بتوانند در تجدید و حفاظت موفقیت‌آمیز از گونه‌های گوزن شمالی سهیم باشند. وزیر در ادامه افزود که نواحی مورد نظر برای تحت حفاظت قرار گرفتن هنوز تعیین نشده‌اند و قبل از نهایی شدن برنامه گفتگوهای بیشتری با دولت‌های محلی انجام خواهد گرفت.

نمایندگان مخالف در مجلس قانون‌گذاری به انتقاد از این فرایند می‌پردازند

هرچند مایک برنییر (Mike Bernier)، نماینده حوزه Peace River South در مجلس می‌گوید مناطق شمالی دلایل خود را برای نگرانی فزاینده در این زمینه دارند. منتقد لیبرال در حوزه توسعه نفت وگاز گفت مایل است قبل از تهیه پیش‌نویس برای اجرایی کردن هر نوع برنامه، مطالعات همه‌جانبه‌ای روی زیان‌های اجتماعی – اقتصادی وارد شده به ناحیه مذکور انجام شود. برنییر اظهار کرد:

انجام مطالعات در این زمینه صرفا به این دلیل توصیه می‌شود که مطمئن شویم تمام اطلاعات و تاثیرات این برنامه شناسایی می‌شوند و افرادی که تحت تاثیر این جریان قرار دارند باید در جلسات حضور یافته و تجربیات خود را با ما در میان بگذارند. بیان اینکه افراد بعد از تمام شدن مذاکرات در جریان وقایع و تصمیمات قرار بگیرند کار راحتی نیست. او گفت صدها شغل با اجرایی شدن برنامه حفاظت از گونه گوزن شمالی در معرض خطر نابودی قرار می‌گیرند و این در صورتی است که مناطق دوردست کشور که برای احداث خطوط انتقال نفت وگاز یا جهانگردی مورد نیاز هستند از دسترس خارج شوند.
منبع: cbc