Friday, April 26, 2024
5.2 C
Calgary

کشف اسکلت ۵۰۰ ساله‌ای که چکمه‌های چرمی پوشیده است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

باستان‌شناسان بریتانیایی یک اسکلت مرموز را که در کنار رودخانه تیمز لندن دفن شده بود در میان گل و لای پیدا کردند. این اسکلت یک چکمه ساق بلند چرمی به تن داشته است و تخمین زده می‌شود که قدمتی ۵۰۰ ساله دارد.

اسکلت در منطقه برموندزی در کنار رود تیمز و در جریان پروژه فاضلاب بزرگ شهر لندن پیدا شد. باستان‌شناسان با بررسی‌های اولیه متوجه شدند این اسکلت متعلق به قرن ۱۵ میلادی است. نکته جالب در این اسکلت این است که چکمه‌های چرمی مردی که اسکلتش پیدا شد تقریباً به خوبی حفظ شده است.

یکی از اعضای تیم باستان‌شناسی به نام Beth Richardson اظهار داشت:

با مطالعه و بررسی چکمه‌های پیدا شده می‌توان نشانه‌های خوبی از زندگی مردمی که ۵۰۰ سال قبل زندگی می‌کردند به دست آورد.

در آن دوره چرم ارزش بالایی داشت و از آن دوباره استفاده می‌کردند. متخصصان می‌گویند این که فردی با چکمه‌های چرمی به خاک سپرده شود کمی عجیب است.

آنطور که از بررسی‌های اولیه مشخص شد این مرد را در حالت عادی به خاک نسپردند چون به شکلی غیر عادی و از جلو روی زمین افتاده است. این سرنخ‌ها نشان می‌دهد که او افتاده است و خیلی سریع روی آن با خاک جابجا شده توسط مد آب پوشانده شده است.

Museum of London Archaeology

متخصصان موزه احتمال می‌دهند سن مرد بیش از ۳۵ سال نباشد. از استخوان‌های وی مشخص شد او دچار آرتروز شدید هم بوده است. شاید مهم‌ترین سرنخ دندان‌های وی باشد. آثاری در دندان‌ها دیده می‌شود که گویی او طناب‌ را به طور مداوم به دندان می‌گرفته است. احتمالاً او یک ماهی‌گیر بوده است و در کنار رودخانه کار می‌کرد.
منبع: globalnews