Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

طبقه همکف کتابخانه مرکزی قدیمی کلگری در اختیار دانشگاه کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دانشکده طراحی‌های زیست محیطی (Faculty of environmental design) دانشگاه کلگری برای پنج سال آینده کلاس‌های درس و رویدادهای خود را در محل کتابخانه مرکزی قدیمی کلگری برگزار خواهد کرد.

دانشگاه کلگری حداقل برای مدتی به ساختمان قدیمی کتابخانه مرکزی کلگری نقل مکان می‌کند. دانشکده طراحی‌های زیست محیطی یک آزمایشگاه آموزشی را در طبقه همکف این مجموعه دایر و همچنین از فضای آن برای برگزاری رویدادها استفاده خواهد کرد.

دانشگاه کلگری این فضا را برای پنج سال از Calgary Municipal Land Corporation اجاره کرده است. این پنج سال از ژانویه آغاز خواهد شد.

مایکل براون، رئیس و مدیر عامل CMLC می‌گوید: این فرصت منحصربه‌فرد برای CMLC است که با همکاری دانشکده EVDS دانشگاه کلگری این ساختمان را مدیریت کند و آن را به عنوان یک هاب تحقیقاتی به جامعه معرفی کند.

هدف ما این بود که شریک و همکاری پیدا کنیم که به فعالیت‌های مردم عادی که انرژی و تکانه لازم برای در حال حاضر در East Village وجود دارد، سمت و سو بدهد. این مشارکت یک نمونه بسیار عالی از این هدف است.

غوطه ور شدن در مرکز شهر

این دانشکده بر طراحی شهری، معماری و طراحی چشم‌انداز (landscape) تمرکز دارد. Elizabeth Cannon رئیس دانشگاه کلگری می‌گوید که این یک تناسب ویژه است.

انتخاب این مکان برای این دانشکده به دانشجویان ما این امکان را می‌دهد تا در مرکز شهر غوطه ور شوند که این امر برای آن‌ها بسیار مهم است.

بنا به گفته CMLC این فضای جدید می‌تواند به کشف این نکته کمک کند که نوآوری در طراحی، ساخت و مدیریت عملیات چگونه می‌توانند با هم شهرها را به شهرهایی منعطف‌تر، مرفه‌تر و سالم‌تر تبدیل کنند.

شرکتی که مسئول توسعه East Village است، 200 هزار دلار روی طبقه همکف و زیرزمین این کتابخانه سرمایه‌گذاری خواهد کرد و بررسی خواهد کرد که آیا طبقات فوقانی نیز برای استفاده‌های دیگر مناسب هستند یا خیر.

آینده نامشخص

هنوز مشخص نیست که در پایان این پنج سال چه اتفاقی خواهد افتاد.

Cannon می‌گوید: این دوره به نوعی یک دوره آزمایشی است. همه چیز به CMLC بستگی دارد که بیشتر به برنامه‌های دائمی توجه داشته باشد.

ما با مورد دانشکده طراحی زیست محیطی در حال امتحان یک شرایط جدید هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم از طریق فرصت‌هایی مثل این تأثیر خود را روی شهر بگذاریم. چند دانشکده دیگر نیز در این امر کمک خواهند کرد

منبع: CBC News