Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

مجموعه اسکی Whistler Blackcomb دوباره مقام اول دنیا را به خود اختصاص داد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شما اکنون می‌توانید سوار بر تله‌کابین از میان قله‌ها به محوطه اسکی (Blackcomb) راه پیدا کنید و سپس با همان تله کابین به سمت دهکده (Whistler Village) بازگردید.

محوطه اسکی‌بازی (Whistler Blackcomb) با افتتاح این تله کابین دوباره مقام اول دنیا را به خود اختصاص داده است. این بار و با افتتاح تله‌کابین (Blackcomb) درماه قبل این محوطه اسکی‌بازی تبدیل به  محل استقرار طولانی‌ترین سیستم تله‌کابین در سراسر دنیا شده است. مک ریدل (Marc Riddell ) مدیر ارتباطات این مجموعه اظهار کرد:

ما محوطه‌های اسکی‌بازی دیگری در اروپا داریم که تعداد خطوط تله‌کابین‌هایشان بیشتر از محوطه ما است اما سیستم مذکور جزو طولانی‌ترین سیستم‌های تله‌کابین است. شما اکنون می‌توانید سوار بر تله‌کابین از میان قله‌ها عبور کنید و سپس از طریق آن به دهکده (Whistler Village) بازگردید.

هنگامی که سخت و ساز تله‌کابین قله به قله ۱۰ سال قبل تکمیل شد و بخش‌های بالایی (Whistler) و (Blackcomb) را به هم مرتبط کرد طولانی‌ترین مجموعه بی‌پشتوانه تله‌کابینی بود که در سراسر دنیا می‌شد آن را یافت. ریدل گفت:

ما این عنوان را ۱ سال و نیم پیش به یک شرکت حمل ونقل هوایی در آلمان واگذار کردیم.

تله‌کابین (Blackcomb) مجموعه‌ای با سرمایه‌گذاری ۶۶ میلیون دلاری است که توسط شرکت آمریکایی (Vail Resorts) انجام شده است و شامل ارتقاء تعداد صندلی‌های ترن هوایی در (Blackcomb) از ۳ صندلی به ۴ صندلی و افزایش صندلی‌های اتوبوس سریع‌السیر در دهکده (Whistler) از ۴ صندلی به ۶ صندلی است.

سیستم تله‌کابین (Blackcomb) می‌تواند با نهایت سرعت خود در هر ساعت تعداد ۴۰۰۰ اسکی‌باز را از طریق ۱۰ کابین شخصی به سمت محوطه اسکی‌بازی حمل کند. این سیستم جایگزین سیستم حمل و نقل (Wizard Express) و (Solar Coaster) شده است و ایستگاه آخر آن در لژ اسکی (Rendezvous) قرار دارد. از این ایستگاه به تله‌کابین قله به قله راهی نیست.

ریدل گفت تله‌کابین (Blackcomb) بالاترین ظرفیت حمل و نقل اسکی‌بازان را در تمام آمریکای شمالی دارا است. او در پایان افزود:

این تله‌کابین جدید فضای پویای اسکی‌بازی را برای خانواده‌ها و مدارس اسکی تغییر داده است. وقتی ما حتی با نصف ظرفیت سرعتمان حرکت می‌کنیم متوجه می‌شویم که مسیر حرکتمان خالی شده است. این سیستم دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که ما انتظارش را داشتیم، یعنی توانستیم کوهستان را به شکل موثرتر و با سرعت بیشتری دور بزنیم.

محوطه اسکی (Whistler Blackcomb) در مجموع دارای ۵ خط تله‌کابین است که اولین خط آن با عنوان تله‌کابین (Whistler) در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد.
منبع: vancouversun